شناسهٔ خبر: 66711425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می‌دهد؛

روزشمار۶۰روزه استاندار کرمانشاه برای آماده‌سازی خوابگاه دانشجویان

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه پس از بازدید خوابگاه نیمه کاره دانشگاه فرهنگیان، دستور تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل این خوابگاه را صادر و برای آماده‌سازی آن روزشمار ۶۰ روزه تعیین کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه پس از بازدید از پروژه نیمه‌کاره خوابگاه ۳۶۰ نفره و سایت قدیم پردیس شهید صدوقی و در جریان قرار گرفتن از آخرین وضعیت پروژه‌ها و فضاهای دانشگاه در ششمین جلسه هیأت امنا دانشگاه شرکت کرد.

در ابتدای ششمین جلسه هیأت امنای دانشگاه، عظیم عظیمی سرپرست دانشگاه ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) به اهمیت دانشگاه فرهنگیان و ضرورت توجه به مشکلات آن اشاره کرد.

وی افزود: تعداد دانشجو معلمان ورودی این دانشگاه در سال آینده ۷۰۰ نفر می‌باشد و این در حالی است که تعداد دانشجو معلمان خروجی ما ۳۰۰ نفر است.

افزایش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه تصریح کرد: این آمار به این معنی است که ما برای سال آینده نسبت به امسال ۴۰۰ نفر دانشجوی جدید داریم و این خود چالش بزرگی‌است که باید در این جلسه به آن پرداخته شود.

وی در ادامه در خصوص توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان، به مشکلات فضاهای آموزشی و خوابگاهی دانشگاه پرداخت و راهکارهایی را نیز برای برطرف‌کردن این چالش‌ها ارائه داد.

روزشمار۶۰روزه استاندار کرمانشاه برای آماده‌سازی خوابگاه دانشجویان

سلمان محمدی مدیرکل آموزش‌وپرورش کرمانشاه نیز در این جلسه ضمن تشکر از حضور استاندار در دانشگاه فرهنگیان به دو مشکل اساسی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: نبود بودجه کافی برای تکمیل خوابگاه ۳۶۰ نفره و مقاوم سازی سایت قدیم پردیس شهید صدوقی از مشکلات مهم و حال حاضر دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه است.

وی افزود: امیدواریم در این جلسه مصوبه‌ای در جهت رفع موانع مصوب شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه از کارشناسان فنی و عمرانی حاضر در جلسه خواست تا پیش از سخنان استاندار نظرات خود را در خصوص پروژه‌ها و بناهای پردیس اعلام کنند.

در این جلسه مهمترین دغدغه‌های دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از جمله تکمیل خوابگاه نیمه کاره و تعیین وضعیت ساختمان زلزله زده دانشگاه بررسی و تصمیم لازم برای رسیدگی به آن‌ها اتخاذ شد.

ساختمان خوابگاه دانشگاه فرهنگیان حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما مدت زیادی است که راکد مانده و منتظر تخصیص اعتبار است.

روزشمار استاندار کرمانشاه برای تکمیل خوابگاه دانشجویی

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه با تاکید بر ضرورت تکمیل این خوابگاه برای استفاده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، دستور تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن را صادر کرد.

وی افزود: اداره کل نوسازی استان کرمانشاه موظف به آماده‌سازی خوابگاه تا ۲ ماه آینده است.

روزشمار۶۰روزه استاندار کرمانشاه برای آماده‌سازی خوابگاه دانشجویان

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مسئولان کشوری دانشگاه فرهنگیان هم متعهد شده‌اند که برابر اعتبار تخصیصی از سوی استان کرمانشاه، برای تکمیل این خوابگاه اعتبار تخصیص دهند.

دیگر مصوبه نشست امروز، بررسی وضعیت فنی ساختمان اصلی پردیس شهید صدوقی دانشگاه فرهنگیان بود. این ساختمان با وجود برخورداری از فضا و امکانات آموزشی و جانبی مناسب، به بهانه آسیب ناشی از زلزله، مدت‌ها است تعطیل شده و هیچ تصمیم یا اقدامی برای تعیین تکلیف آن انجام نشده است.

با دستور استاندار کرمانشاه مقرر شد که شورای فنی استان کرمانشاه یک تصمیم روشن درباره وضعیت ساختمان اعلام و تکلیف آن را برای انجام اقدامات بعدی مشخص کند.

نظر شما