شناسهٔ خبر: 66710883 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

به جای آیفون 15 پلاس یکی از این گوشی های جذاب را در سال 2024 خریداری کنید

صاحب‌خبر -

با وجود تمامی محاسنی که گوشی پرچمدار آیفون 15 پلاس اپل دارد، ممکن است بسیاری از شما تمایلی به خرید آن نداشته باشید. در اینجا پنج مورد از بهترین جایگزین‌های این گوشی اپل معرفی و به‌طور مختصر بررسی خواهند شد.

آیفون 15 پلاس را احتمالا باید «جوجه اردک زشت» در خانواده آیفون 15 اپل دانست که تنها در ازای قیمتی به‌مراتب بالاتر از مدل استاندارد، صفحه نمایش بزرگ‌تر را ارائه کرده و از تمامی قابلیت‌های حرفه‌ای نسخه‌های پرو بی‌بهره است! البته همانند سایر اعضای این خانواده، iPhone 15 Plus نیز عملکردی خارق‌العاده و بی‌نقص داشته و حتی صفحه نمایش بزرگتر آن باعث محوبیت آن نزد برخی کاربران شده. با این وجود فروش پایین‌تر این گوشی در مقایسه با سایر اعضای این خانواده باعث شده که بسیاری افراد آن را کم‌اهمیت‌ترین و غیرضروری‌ترین پرچمدار سال 2023 اپل بنامند!

در کنار تمامی دلایلی که برای خرید آیفون 15 پلاس وجود دارد، بسیاری افراد تمایل چندانی به خرید این گوشی با این قیمت نداشته و ترجیح می‌دهند سراغ محصولات دیگری به جای آن بروند؛ خصوصا با در نظر گرفتن آن‌که در میان خود اعضای خانواده آیفون 15، نسل‌های پیشین آیفون و حتی گوشی‌های پرچمدار اندرویدی می‌توان گزینه‌هایی ارزشمندتر و مناسب‌تر پیدا کرد که می‌توانند جایگزینی مناسب برای iPhone 15 Plus باشند.

در صورتی که شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که دنبال خرید یک گوشی پرچمدار جدید بوده و به هر دلیلی آیفون 15 پلاس را نمی‌پسندید در ادامه با اخبار تکنولوژی گجت نیوز همراه باشید تا تعدادی از بهترین گوشی های جایگزین برای این پرچمدار اپل را معرفی کنیم. البته در ادامه فرض بر این است که شما به اکوسیستم جذاب آی او اس علاقمندید و قصد دارید از میان آیفون‌های بازار یک گوشی انتخاب کنید. در عین حال، یک نماینده اندرویدی نیز در انتهای این مطلب معرفی خواهد تا گزینه‌های در دسترس شما بیش از پیش افزایش پیدا کنند.

آیفون 15

ارزان‌ترین مدل سری iPhone 15 اپل بهترین گوشی جایگزین برای مدل Plus به شمار می‌رود. مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون 15 دو تفاوت عمده با یکدیگر دارند. نخستین و مهم‌ترین تفاوت، اندازه صفحه نمایش 6.1 اینچی مدل استاندارد است که در مقایسه با نمایشگر 6.7 اینچی مدل پلاس به‌طور قابل توجهی کوچکتر است. از سوی دیگر، اندازه کوچکتر مدل استاندارد همچنین باعث شده که باتری این دستگاه هم اندکی کم‌ظرفیت‌تر باشد. به‌طور دقیق، زمان شارژدهی معمولی iPhone 15 حدودا 20 ساعت اعلام شده؛ درحالیکه مدل Plus در تست‌های مشابه موفق به ثبت شارژدهی حدودا 26 ساعته شده است.

iPhone 15 اپل iPhone 15 اپل

در عین حال اگر اندازه بزرگتر صفحه نمایش مدل پلاس و باتری اندکی بزرگتر آن اهمیت زیادی برای‌تان نداشته باشد، می‌توانید تقریبا تمام آنچه این گوشی ارائه می‌دهد را در مدل استاندارد با قیمت صد دلار ارزان‌تر در اختیار داشته باشید.

دیگر مشخصه مشترک این دو گوشی، تراشه A16 Bionic اپل است که نخستین بار توسط سری آیفون 14 پرو معرفی شد و از شش هسته پردازشی، پنج هسته گرافیکی و موتور عصبی 16 هسته‌ای بهره می‌برد. این تراشه قدرتمند اپل امکان انجام سنگین‌ترین پردازش‌ها اعم از ویرایش ویدیو یا بازی‌های ویدیویی را به بهترین شکل فراهم کرده و عملکردی عالی ارائه می‌دهد.

از طرفی، هر دو گوشی آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از یک ماژول دوگانه دوربین بهره خواهند برد که متشکل از یک حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی و یک لنز 12 مگاپیکسلی فرق عریض است. اپل همچنین از یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی TrueDepth هم در قسمت جلوی هر دو گوشی استفاده کرده است. ماژول دوربین پشت هر دو گوشی سطوح بزرگنمایی یک، دو و پنج برابری را ارائه کرده و نورپردازی پرتره و شش مد دیگر عکسبرداری را در کنار «مد شب» به کاربران ارائه خواهند کرد. همچنین هر دو گوشی از قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن‌های 1080p و 4K بهره‌مند بوده و مدهای اکشن، ضبط ویدیوهای HDR با پشتیبانی از دالبی ویژن و مد فیلمبرداری شگفت‌انگیز سینماتیک را به همراه قابلیت‌های پیشرفته دیگر در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

در گجت نیوز بخوانید:
۵ گوشی جذاب که می‌توانید به جای آیفون ۱۵ خریداری کنید

آیفون 14 پلاس

قیمت جهانی آیفون 14 پلاس اپل در مقایسه با آیفون 15 پلاس حدودا 100 دلار پایین‌تر است. این مساله باعث شده نسل پیشین پرچمدار نه چندان محبوب اپل به محصولی بسیار ارزشمندتر تبدیل شده و گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی باشد که به خرید پرچمداران کوپرتینویی‌ها علاقمندند، اما نگاهی هم به جیب خود دارند!

آیفون 15 پلاس گوشی آیفون 15 پلاس گوشی

شباهت‌های دو نسل از پرچمداران بزرگ اپل بسیار زیاد است. همانند آیفون 15 پلاس، مدل 14 پلاس نیز از همان صفحه نمایش 6.7 اینچی سوپر رتینا XDR بهره برده و به یک قاب آلومینیومی در کنار کاور پشتی شیشه‌ای مجهز شده است. از طرف دیگر، حفاظت از صفحه نمایش این گوشی هم بر عهده لایه سرامیک شیلد است که از صفحه نمایش در برابر ضربه و خط و خش محافظت کرده و تا حدی نیز مانع از نفوذ رطوبت به آن می‌شود. آیفون 14 پلاس همچنین از اتصال 5G و اکسسوری‌های مگ‌سیف نیز پشتیبانی می‌کند. بعلاوه، شارژدهی این گوشی نیز همانند مدل جدیدتر حدود 26 ساعت ارزیابی شده است.

البته در ازای پرداخت این صد دلار کمتر، خریداران آیفون 14 پلاس همچنین از برخی قابلیت‌های جذاب مدل 15 پلاس بی‌بهره خواهند ماند. به‌عنوان مثال iPhone 14 Plus فاقد قابلیت‌های جذابی مثل داینامیک آیلند یا دوربین جدید و بسیار باکیفیت‌تر مدل جدید است. اپل در آیفون 15 پلاس، رزولوشن دوربین اصلی را از 12 مگاپیکسل به 48 مگاپیکسل ارتقا داده است. علاوه بر این، تراشه A15 Bionic اپل هم به‌جای چیپست A16 Bionic در آیفون 14 پلاس به کار گرفته شده است. از طرف دیگر، میزان روشنایی آیفون 14 پلاس در مقایسه با آیفون 15 پلاس به‌طور محسوسی پایین‌تر است. بنابراین اگر میزان روشنایی صفحه نمایش و خوانایی آن زیر نور مستقیم خورشید برایتان اهمیت فراوانی دارد، بهتر است در خرید آیفون پلاس سال گذشته قدری تامل کنید.

در عین حال باید توجه کنید که قیمت صد دلا پایین‌تر مدل سال گذشته iPhone Plus آن را به محصولی بسیار ارزشمند و پریمیوم تبدیل می‌کند که صفحه نمایش بزرگ، شارژدهی عالی و عملکرد فنی کاملا پرچمداری را ارائه می‌دهد.

آیفون 15 پرو

دیگر گوشی جایگزین آیفون 15 پلاس که می‌تواند برای علاقمندان به اکوسیستم آی او اس اپل جذاب باشد، مدل پرو است که شاید صد دلار گران‌تر باشد؛ اما قطعا ارزش این هزینه اضافی را خواهد داشت!

iPhone 15 Pro اپل iPhone 15 Pro اپل

شاید تنها نقطه ضعف آیفون 15 پرو نسبت به مدل پلاس اندازه کوچکتر صفحه نمایش آن باشد! به‌طور دقیق، صفحه نمایش iPhone 15 Pro همانند مدل استاندارد اندازه‌ای 6.1 اینچی دارد؛ درحالیکه همان‌طور که اشاره شد، نمایشگر آیفون 15 پلاس 6.7 اینچی است. علاوه بر این، شارژدهی باتری آیفون 15 پلاس نیز اندکی بالاتر از مدل پرو و برابر با 26 ساعت خواهد بود. بر اساس تست‌های انجام شده، مدل پرو شارژدهی حدودا 23 ساعته را به ثبت رسانده است.

در عین حال مزیت‌های آیفون 15 پرو نسبت به مدل پلاس بیشمار هستند! به‌طور مثال، صفحه نمایش این مدل با وجود آنکه کوچکتر از آیفون 15 پلاس است؛ اما به‌مراتب کیفیت بالاتری دارد. مدل 15 پرو از صفحه نمایش‌های مسحورکننده ProMotion اپل بهره برده و از قابلیت «صفحه نمایش همیشه روشن» پشتیبانی می‌کند. تکنولوژی ProMotion اپل امکان تغییر هوشمند نرخ رفرش صفحه نمایش تا 120 هرتز را فراهم می‌کند که باعث نمایش انیمیشن‌های روان‌تر، پاسخ‌دهی بهتر و تجربه بصری مناسب‌تر خواهد شد. از طرف دیگر، صفحه نمایش همیشه روشن نیز امکان نمایش ویجت‌های لاک اسکرین را فراهم کرده و می‌تواند به‌واسطه مد StandBy در نقش یک هاب اطلاع‌رسانی رومیزی ظاهر شده و برخی اطلاعات فوری مثل آب و هوا، وضعیت شارژ دستگاه و اخبار روز را بدون دردسر پیش چشمتان قرار دهد.

آیفون 15 پرو همچنین از جنس تیتانیوم ساخته شده و استحکام بسیار بالاتری نسبت به مدل پلاس دارد. علاوه بر این، کلید جدید اکشن که قابل برنامه‌ریزی بوده و می‌تواند کاربری‌های مختلفی مثل روشن کردن فلش لایت و دوربین را ارائه دهد از دیگر قابلیت‌هایی‌ست که مخصوص مدل‌های پرو آیفون 15 بوده و در مدل پلاس قابل مشاهده نیست.

همچنین دیگر تفاوت‌های مهم مدل‌های پرو و پلاس iPhone 15 مربوط به تراشه و دوربین آن‌هاست. آیفون 15 پرو از چیپست A17 Pro اپل بهره می‌برد که بهترین و قدرتمندترین تراشه حاضر در آیفون‌های این کمپانی به شمار رفته و در اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها خم به ابرو نخواهد آورد! همچنین چینش سه‌گانه دوربین‌های پشت مدل Pro متشکل از حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و 12 مگاپیکسلی تله فوتو قطعا این مدل را در بخش تصویربرداری فرسنگ‌ها جلوتر از iPhone 15 Plus قرار خواهد داد. این ماژول دوربین حرفه‌ای قادر به ارائه قابلیت‌های جذابی مثل ضبط ویدیوی محیطی، ضبط ویدیوهای ProRes و تصویربرداری ماکرو است.

به این ترتیب با پرداخت صد دلار بیشتر از آیفون 15 پلاس برای خرید مدل پرو می‌توانید به صفحه نمایش بهتر، طراحی جذاب‌تر، تراشه سریع‌تر و دوربین‌های قدرتمندتر دسترسی پیدا کنید. از طرف اما صفحه نمایش کوچکتر و شارژدهی کوتاه‌تر باتری نیز معایب آیفون 15 پرو در برابر مدل پلاس خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید:
تفاوت آیفون ۱۵ پرو با آیفون ۱۵ پلاس را بدانید! ۵ گوشی که می‌توانید در سال ۲۰۲۴ به جای آیفون ۱۵ پرو خریداری کنید

آیفون 15 پرو مکس

آیفون 15 پرو مکس نیز دیگر جایگزین عالی مدل پلاس به شمار می‌رود که پرچمدار تمام‌عیار به شمار رفته و جای هیچ بحثی باقی نمی‌گذارد. در وهله نخست، مدل پرو مکس حتی در مقایسه با مدل پلاس نیز شارژدهی بهتری داشته و توانسته با ثبت رکورد 29 ساعت شارژدهی بین دو بار شارژ متوالی مدل پلاس را به‌طور کنار بزند.

آیفون 15 پلاس گوشی آیفون 15 پلاس گوشی

البته هر دوی این گوشی‌ها صفحه نمایشی 6.7 اینچی دارند. با این وجود تفاوت‌های میان این دو، از زمین تا آسمان است. مدل پرو مکس همچنین از یک ماژول دوربین استثنایی بهره می‌برد که حسگر بزرگتر و باکیفیت‌تری داشته و توانایی بزرگنمایی نوری بیشتری دارد. این گوشی همچنین بسیار مقاوم‌تر و مستحکم‌تر بوده و در بخش حافظه نیز گزینه‌های بیشتری پیش روی مشتریان قرار می‌دهد.

البته قیمت مدل پرو مکس 300 دلار بالاتر از مدل پلاس بوده و به‌مراتب گران‌تر از آن به شمار می‌رود. با این وجود مزیت‌های متعددی مثل صفحه نمایش باکیفیت‌تر، تراشه قدرتمندتر، دوربین حرفه‌ای‌تر، گزینه‌های بیشتر حافظه و کیفیت ساخت بسیار بالاتر از جمله عواملی هستند که پرداخت این هزینه بالاتر برای مدل پرو مکس را توجیه خواهند کرد.

به بیان دیگر، آیفون 15 پرو مکس 1200 دلاری تمام آن‌چه مدل پلاس ارائه می‌دهد را با بهترین دستاوردهای تکنولوژیکی اپل همراه کرده و به شما هدیه خواهد داد. بنابراین در صورتی که ملاحظه هزینه‌ای ندارید، می‌توانید با خرید این گوشی جذاب به بهترین و جذاب‌ترین آیفون حال حاضر بازار دسترسی پیدا کنید.

وان پلاس 12

از میان تمام پرچمداران اندرویدی که می‌توانند جایگزین آیفون 15 پلاس باشند انتخاب ما OnePlus 12 جدیدترین پرچمدار وان پلاس است! این دستگاه قبلا نشان داده که از گلکسی اس 24 اولترا محصول بهتری بوده و حتی در تقابل رو در رو هم قادر به شکست آیفون 15 پرو مکس است؛ پس چرا به‌عنوان بهترین پرچمدار اندرویدی سراغ آن نمی‌روید؟

وان پلاس 12 وان پلاس 12

این گوشی صفحه نمایشی 6.82 اینچی دارد که از آیفون 15 پلاس بزرگتر است. علاوه بر این، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام نیز عملکرد فنی بی‌رقیبی را برای این گوشی به ارمغان آورده؛ به‌طوری که بر اساس نتایج بنچمارک‌های مختلف، عملکرد این تراشه علیرغم سرعت کلاک پایین‌تر چه در بخش پردازشی و چه گرافیکی بالاتر از چیپست A16 Bionic به کار رفته در آیفون 15 پلاس است.

وان پلاس 12 همچنین به یک ماژول دوربین استثنایی هم مجهز بوده و از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی، یک سنسور 48 مگاپیکسلی و یک دوربین 64 مگاپیکسلی تله فوتو در قیمت پشت بهره می‌برد که ثبت تصاویری باکیفیت و با رنگ‌بندی بسیار دقیق را برای کاربران امکان‌پذیر می‌سازد. علاوه بر این، بزرگنمایی نوری سه برابری ارائه شده توسط دوربین OnePlus 12 در بخش زوم نیز برتری محسوسی به این پرچمدار چینی بخشیده و آن را برای علاقمندان به عکسبرداری به گزینه‌ای مناسب‌تر از آیفون 12 پلاس تبدیل می‌کند. در این میان، دوربین سلفی OnePlus 12 هم 32 مگاپیکسلی بوده و به‌طور مشابه کیفیت بسیار خوبی دارد.

دیگر مساله حائز اهمیت در مقایسه بین آیفون 15 پلاس و وان پلاس 12 این است که علیرغم طراحی فوق‌العاده‌ای که آیفون‌ها دارند، ظاهر همه مدل‌های چند سال اخیر این گوشی مشابه یکدیگر است! این مساله البته لزوما نکته‌ای منفی نیست؛ اما می‌تواند حس تکراری شدن این گوشی‌ها را به ذهن کاربران متبادر کند. در عین حال، وان پلاس 12 از یک طراحی کاملا متفاوت با آیفون‌ها بهره می‌برد و ماژول دوربین منحصربفردش ظاهری کاملا متفاوت به آن بخشیده است. بنابراین اگر دنبال خرید یک گوشی پرچمدار با ظاهر جذاب و متفاوت از آیفون می‌گردید، OnePlus 12 گزینه بسیار خوبی به شمار می‌رود.

به جز موارد گفته شده، انتخاب OnePlus 12 به جای iPhone 15 Plus بیش از هرچیز به سلیقه شما و این که به اکوسیستم آی او اس یا اندروید علاقمند باشید برخواهد گشت. در عین حال اگر تصمیم داشته باشید با یک پرچمدار وارد اکوسیستم اپل شوید، بعید به نظر می‌رسد دستگاهی بهتر از وان پلاس 12 پیدا کنید.

در گجت نیوز بخوانید:
وان پلاس ۱۲ نخرید؛ ۶ دلیل که باید منتظر عرضه وان پلاس ۱۳ شد تماشا کنید: ویدیوی تبلیغاتی آیفون ۱۵ پلاس با چاشنی فیلم‌های هندی به جای گلکسی اس ۲۴ پلاس یکی از این ۵ گوشی اندرویدی فوق‌العاده را خریداری کنید

نظر شما