شناسهٔ خبر: 66710465 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

وزیر کشور: آبادسازی سواحل به شهرداری‌ها ابلاغ شد

خبرگزاری ایرنا

وزیر کشور با بیان این‌که آبادسازی و مناسب‌سازی سواحل اقدام تکمیلی برای آزادسازی سواحل محسوب می‌شود، گفت: اجرای طرح‌های زیباسازی سواحل به شهرداری‌ها و بخشداری ابلاغ شده که امیدواریم این طرح‌ها با سرعت بیشتری انجام شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی روز جمعه در قالب دور دوم سفر رییس‌جمهور به مازندران از سواحل رامسر بازدید کرد و پیرامون طرح‌های آزادسازی سواحل به خبرنگار ایرنا گفت: پس از اجرای طرحِ آزادسازی سواحل، زیباسازی و آبادی محدوده‌های آزاد شده به شهرداری‌های منطقه ابلاغ شد تا این مناطق هرچه سریع‌تر به بهترین شکل در اختیار عموم مردم قرار گیرد که نمونه آن نیز اجرای طرح پیاده‌راه ساحلی است.

وی با اشاره به اجرای موفق مرحله آزادسازی سواحل افزود: آبادسازی و زیباسازی این عرصه‌ها طبق تاکید رییس‌جمهور در جریان است. البته با توجه به این‌که عرصه‌های آزاد شده تحت مدیریت منابع طبیعی قرار دارد، اختلاف نظر‌های جزیی در اجرای این طرح‌ها وجود دارد که با بررسی کارشناسی برطرف و طرح مورد نظر شهرداری‌ها اجرایی می‌شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: آبادسازی و زیباسازی سواحل در محدوده خارج از شهر‌ها نیز به بخشداری‌ها ابلاغ شده است.

وحیدی تصریح کرد: آبادسازی و مناسب‌سازی سواحل اقدام تکمیلی آزادسازی سواحل است و امید می‌رود که با سرعت بیشتری انجام شود.

سیدابراهیم رئیسی ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ در سفر استانی خود به گیلان با صدور دستوری از همه دستگاه‌های دولتی و عمومی خواست تا از حریم ۶۰ متر سواحل دریا خزر عقب‌نشینی کنند. رییس‌جمهور برای این کار ضرب‌الاجل ۲۰ روزه تعیین کرد.

رییسی ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ نیز در سفر به مازندران نیز در بازدید از سواحل آزاد شده استان بر مدیریت سواحل پس از آزادی و توسعه گردشگری تاکید کرد و به استاندار وقت دستور داد که امکانات لازم را برای تفریح سالم مردم فراهم کند.

رئیس‌جمهور دیروز و امروز -پنجشنبه و جمعه- نیز همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار به مازندران سفر کرد و در این سفر نیز آبادسازی سواحل به عنوان گام بعدی آبادسازی را مورد تاکید قرار داد.

نظر شما