شناسهٔ خبر: 66710021 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سخنرانی مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران در نماز جمعه این هفته فیروزکوه

مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران:گستردگی دایره ارتباطات در جامعه امروزی، ناشی از رسانه و شبکه‌های مجازی است. مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران:گستردگی دایره ارتباطات در جامعه امروزی، ناشی از رسانه و شبکه‌های مجازی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، محمد صائبی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته فیروزکوه ضمن تبریک به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه «روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی یک نهاد از یک سو و از سوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسائلی است که در آن نهاد می‌گذرد» اظهار کرد: گستردگی دایره ارتباطات در جامعه امروزی، ناشی از رسانه و شبکه‌های مجازی است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تهران با بیان اینکه موضوع رسانه منوط به عصر کنونی نیست، گفت: در عصر پیامبر (ص) نیز موضوع رسانه همواره مورد توجه افراد بوده، چنانکه در قرآن کریم و روایات مختلف نیز به رسانه، اشاره مستقیم شده است.

صائبی با اشاره به اینکه جاده رسانه یکطرفه نیست و اصل تعامل و ایجاد ارتباط دوسویه، باعث کارآمدی رسانه می‌شود، عنوان کرد: رسانه سنتی یک ارتباط دو سویه و متقابل است و اصولاً این دو سویه بودن نشانه این است که در عصر حاضر رسانه سنتی همچون دیدارهای چهره به چهره کاربردهای مهمی دارند و یکی از کارکردهای مهم این نوع رسانه را در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه مشاهده می‌کنیم، چرا که در این آئین، مردم حاضر می‌شوند و با یک ارتباط دو سویه مسائل و مشکلات را مطرح می کنند.

مشاور استاندار تهران، برنامه ریزی و هدف گذاری در رسانه‌ها را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: اگر برنامه ریزی ها به درستی انجام نشود به پایگاهی برای دشمن تبدیل و بدبینی و انحراف در مخاطبان را ایجاد می‌کند.

وی تغییرات نادرست در سبک زندگی را از نتایج کارهای رسانه‌ای خارج از اصول دینی اعلام کرد و گفت: باید تبیین شود که دشمن با ابزارهای مختلف تغییر در افکار، فرهنگ، رفتار و بی هویت سازی مخاطبان را دنبال می‌کند و برای ایجاد ناامیدی از ترفند های گوناگون بهره می‌گیرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تهران از کارکردها و راهبردهای مهم رسانه را جهاد تبیین دانست و عنوان کرد: ضروری است مدیران روابط عمومی ۱۶ فرمانداری، ۴۴ شهرداری، بخشداری و دهیاری‌های استان تهران با جهاد تبیین اقدامات و خدمت رسانی مسؤولان را بازگو کنند و سبب امید آفرینی در مردم شوند، چرا که نگاه امیدآفرین به آینده باعث پیشرفت کشور می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران ضمن تقدیر از نگاه فرهنگی و رسانه‌ای مسؤولان فیروزکوه خاصه امام جمعه، فرماندار و شهردار محترم افزود: افتتاح «مهد آدینه» در مصلای نماز جمعه فیروزکوه کار زیبایی بود که نشان می‌دهد مسؤولان این شهرستان به موضوع تربیت اسلامی صحیح و سرمایه گذاری درست بر روی جوانان و نوجوانان اهمیت می‌دهند، چرا که راه اندازی این مهد جذابیت مراسم‌های مذهبی را برای فرزندان دو چندان می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما