شناسهٔ خبر: 66709962 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

تاج: سالن کنگره فیفا را ترک کردیم، چون رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم

خبرگزاری ایرنا

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: رژیم صهیونیستی باید از کلیه فعالیت‌های فوتبالی حذف شود و این باید مشمول نمایندگانش در همه رده‌ها باشد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات رخ‌داده در حاشیه کنگره فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) و ترک سالن در هنگام اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی عنوان کرد: در جلسه‌ای که دیروز با روسای فدراسیون‌های فلسطین و الجزایر داشتیم، مقرر شد رئیس فدراسیون الجزایر در کنگره صحبت کند و جالب است که در این مقطع هیچ کشوری به نفع رژیم صهیونیستی صحبت نکرد. به همین دلیل مجددا به رئیس فدراسیون الجزایر وقت داده شد.

وی با اشاره به اظهارات رئیس فدراسیون فلسطین گفت: آقای جبرئیل رجوب در این نشست گفت که حقوق بشر در جهان گزینشی نیست. تعداد زیادی از مصداق‌های حقوق بشر به کرات و هر روز توسط رژیم صهیونیستی زیرپا گذاشته می‌شود و ظاهرا قدرتی نمی‌تواند جلوی این جنایات‌ها را بگیرد. ما باید در این جلسه توجه همه را به جنایات رژیم صهیونیستی جلب کنیم. همه تاسیسات فوتبالی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی از بین رفته است. زیرساخت‌هایی که هزاران نفر از آن استفاده می‌کردند را از بین برده است. این موضوع که ما با دوستان‌مان درباره آن صحبت می‌کنیم، فقط فوتبال است و هیچ کدام حرف غیرفوتبالی نمی‌زنیم. رژیم صهیونیستی کابوس‌های وحشتناکی را به میلیون‌ها فلسطینی تحمیل می‌کند. ۷۲ درصد جنایات اسرائیل متوجه کودکان و ورزشکاران است که از نظر جامعه بین الملل باید در امنیت باشند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی، لیگ فلسطین را تعطیل کرده و ۶۰۰ حمله علیه تاسیسات ورزشی صورت اده است. کجای دنیا ۶۰۰ حمله به تاسیسات ورزشی یک کشور انجام می‌شود؟ کشور‌های دوست معتقدند که رژیم صهیونیستی به جنایات جنگی علیه بشریت دست زده است. جای بسیار تاسف دارد که کشور‌هایی در حال عادی سازی این جنایات هستند. آقای رئیس فیفا! این جنایات خلاف اساسنامه فیفاست. باز هم تکرار می‌کنم این جنایات خلاف اساسنامه فیفاست. فیفا نمی‌تواند رفتار متفاوتی با این جنایات داشته باشد. یک جا محروم کند و یک جا حمله و جنایت را محروم نکند. همه این اصول به صراحت در اساسنامه فیفا آمده است. چرا باید بی تفاوت باشیم؟ آیا فیفا برخی جنگ‌های دنیا را متفاوت می‌بیند؟ چرا اگر جنایت است، این‌ها سکوت کرده‌اند. رجوب همچنین در پایان از همه اعضا درخواست کرد تا فعالیت‌های رژیم صهیونیستی را تعلیق کنند تا احترام به اساسنامه فیفا گذاشته شود و تاکید کرد که این رویه این دقیقا در صلاحیت فیفاست.

تاج همچنین درباره ترک کنگره فیفا هنگام اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی گفت: روز گذشته به روسای فدراسیون‌های الجزایر و فلسطین گفتم در صورتیکه نماینده‌ای از رژیم صهیونیستی بخواهد صحبت کند به عنوان اعتراض باید جلسه را ترک کنیم. البته دوست فلسطینی ما گفت که باید بمانیم و جواب آن‌ها را جلوی چشم‌شان بدهیم. اما من به محض ورود نماینده رژیم صهیونیستی و زمانیکه خواست توضیح بدهد به همراه همکارانم سالن را ترک کردیم. نماینده عراق هم پس از ما و همزمان نمایندگان لبنان، موزامبیک و الجزایر هم سالن را ترک کردند.

وی ادامه داد: سالن کنگره را ترک کردیم، چون رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم. اعتقاد من این است که رژیم صهیونیستی باید از کلیه فعالیت‌های فوتبالی حذف شود و این باید مشمول نمایندگانش در همه رده‌های فوتبالی در سطح باشگاهی، ملی و مدیریتی باشد. ما در سمت درست تاریخ، میلیون‌ها مظلوم را فراموش نمی‌کنیم. بسیار تلخ است وقتی که رژیم صهیونیستی همکاران من را در فدراسیون فلسطین تهدید به دستگیری می‌کند، قلدری در این حد مثال زدنی است!

تاج همچنین با اشاره به موضوعات مطرح شده در هفته گذشته و پیگیری‌های صورت گرفته در دستگاه قضایی و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران گفت: با توجه به اینکه موضوعات دراین‌باره به صورت کامل و دقیق در مراجع ذی‌ربط و کمیته‌های قضایی فدراسیون و به ویژه کمیته اخلاق تحت بررسی ویژه قرار دارد، در سیر تحقیقات، مطالبی را به استحضار مردم عزیز و افکار عمومی خواهیم رساند.

نظر شما