شناسهٔ خبر: 66709878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازگشایی برخی از محورهای اصلی و فرعی خراسان رضوی

در پی باران شدید و وقوع سیلاب از روزهای گذشته تا امروز، برخی از محورهای خراسان رضوی مسدود شده بود که تعدادی از آنها بازگشایی شده است.

صاحب‌خبر -

بازگشایی برخی از محورهای اصلی و فرعی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ، در پی بازگشایی این مسیرها، رانندگان می توانند در این محورها تردد داشته باشند.

 

سبزوار

 

معاون عمرانی فرمانداری و جانشین ستاد بحران این شهرستان گفت: با تلاش عوامل ستاد بحران هیچ محور مواصلاتی در سبزوار مسدود نیست.

رهنمافر افزود: نیروهای امدادی در حال کمک رسانی به نقاط آسیب دیده از بارش های سیلابی در روستاها و برخی نقاط شهری هستند و هیچ خسارت جانی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: بارش های صبح امروز در سبزوار حدود ۹ میلیمتر گزارش شده است و ما طبق اطلاعیه هواشناسی به شهروندان توصیه کرده بودیم از اسکان در کنار رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند .

 

سبزوار

 

 حسین ابراهیمی، فرماندار ویژه سبزوار گفت: تا پایان بارندگی ها، ۸/۳۰ دهم میلی‌متر بارش باران در سطح شهر سبزوار داشته‌ایم.

فرماندار شهرستان سبزوار افزود: بارش‌ها باعث آبگرفتگی در معابر سطح شهر شد که در حدود شش نقطه، شدت آبگرفتگی بیشتر از سایر نقاط بود .

وی ادامه داد: در دو نقطه محور تهران - مشهد در حوزه سبزوار، جاده دچار آب گرفتگی و مسدود شده بود که یکی از این نقاط کیلومتر ۲۰ بود که بلافاصله نیروهای راهداری و پلیس راه مستقر شدند و وضعیت را کنترل کردند و نقطه دوم در ۵۰ کیلومتری سبزوار به سمت مشهد، برای لحظاتی آب به سطح جاده آمد و دچار انسداد محور شدیم که با فروکش کردن باران، مشکل برطرف و مسیر باز شد.

فرماندار شهرستان سبزوار گفت: صبح جمعه در شهر روداب هم آب گرفتگی گزارش شد که با کمک نیروهای هلال‌احمر، یگان‌های شهرداری، راهداری و مردم، آب گرفتگی رفع شد.

ابراهیمی ادامه داد: در روستای گودآسیا، دو سه مورد آب‌افتادگی منازل روستایی اتفاق افتاد که نیروهای هلال‌احمر در روستا حضور یافتند و با کمک بخشداری و مردم، به ساکنان این منازل خدماتی ارائه شد.

 

تربت حیدریه

 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تربت‌حیدریه گفت: باتوجه به حجم زیاد بارشهای شب گذشته و امروز جمعه در بخش رخ و وقوع سیلاب در بیشتر محورها، چند ساعت راه رباط سنگ مرکز بخش رخ  به روستای  اسد آباد در این بخش  مسدود شده بود که با تلاش راهداران پس از فروکش کردن سیلاب، مسیر پاکسازی و ایمن شد.

علی اصغر کرباسی افزود: هم اکنون تردد در محور رباط سنگ به اسدآباد روان و عادی است.

 

نیشابور

 

مسدودی کوتاه مدت محور نیشابور تربت حیدریه با سرعت عمل کارکنان اداره راهداری نیشابور بازگشایی شد.

 

صالح آباد

 

محور فرعی صالح آباد- تربت جامکه به علت وقوع سیلاب و نبود ایمنی، مسدود شده بود بازگشایی شد.

 

 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نیشابور گفت: جاری شدن سیل و فرونشست آسفالت در محور نیشابور تربت حیدریه (حد فاصل روستای باقریه)، باعث مسدودی محور شده بود که با تلاش راهدارن نیشابوری بازگشایی شد.

مجید مفیدی فر افزود: این عملیات با هدف ایمنی و تسهیل در تردد کاربران راه با بکارگیری یک دستگاه لودر، یک دستگاه تریلی، یک دستگاه کامیون، یک دستگاه سواری و پنج نفر نیروی راهدار در کمترین زمان ممکن انجام شد.

 

کدکن

 

بخشدار کدکن اعلام کرد: راههای ارتباطی بخش کدکن هم اکنون باز است.

غلامرضا شیبانی افزود: صبح امروز جاری شدن سیل در رودخانه فصلی روستای بُرس، باعث مسدود شدن موقت محور کدکن به رباط سنگ شد که به همت دهیاری این روستا عملیات بازگشایی محور انجام گرفت.

وی ادامه داد: هم اکنون محورهای ارتباطی سطح منطقه باز است اما با توجه به تعدد مسیل ها در محور کدکن - رباط سنگ و ادامه بارندگی ها و احتمال وقوع مجدد سیلاب توصیه می شود رانندگان احتیاط لازم را داشته باشند.

نظر شما