شناسهٔ خبر: 66709865 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی ارتباط با صنعت را جایگزین شهریه کنند

صاحب‌خبر -
مدیرکل آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم گفت: برای کاهش اتکای مالی موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی به شهریه دانشجویی پیشنهاد می شود ارتباط با صنعت و جامعه در دستور کار این موسسات قرار گیرد و به تدریج به این سمت و کسب درآمد از محل قرار داد پژوهش و فناوری حرکت کنند.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم، رسول عمادی در نوزدهمین مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی، غیرانتفاعی کشور در دانشگاه غیر دولتی خاتم  گفت: در این دوره از وزارت علوم در دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم به روی موسسات غیر دولتی باز بوده است و سعی کردیم بسیاری از مشکلات این موسسات را حل کنیم .

وی تاکید کرد:  هم اکنون دفتر ما با ۱۶ مجموعه بیرون از اداره کل و ۱۵ مجموعه داخل  وزارت در ارتباط است و برای پاسخ گویی به مسائل و مطالبات موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی باید ساختار  دفتر آموزش عالی غیر دولتی  تغییر و تقویت شود.

سید رسول عمادی مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی با بیان اینکه ما در بخش غیردولتی قوانین کافی برای حمایت از بخش خصوصی را داریم افزود: براساس آمار موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی که سال ۹۹ اعلام شده است با ۳۳۰ هزار دانشجو سهم این دانشگاه ها ۱۱ درصد است که درسال ۱۴۰۲ به ۸ درصد کاهش یافته است که طی سه سال این آمار کم شده است.

وی  یکی از مشکلات  موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی را طولانی شدن روند جذب اعضای هیئت علمی دانست و از جلسه مشترک وی و مدیرکل دفتر گسترش  با رئیس مرکز جذب برای تسریع در این فرآیند خبر داد .

مدیرکل آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم  گفت: موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی نقش مهمی در آموزش عالی دارند و  باری از مشکلات وزارت علوم را کم می کنند برای نمونه برخی از موسسات برای راه اندازی سامانه های هوشمند سرمایه چند میلیارد تومانی انجام می دهند که نمونه این مسئله، طراحی سامانه آنلاین حضور و غیاب توسط یکی از موسسات  آموزش عالی غیر دولتی است.

وی همکاری موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: وقتی موسسه ای به علت مشکلات  مالی و اداری درخواست تعطیلی  می کند سایر موسسات بار آن موسسه را برعهده می گیرند و دانشجویان آن موسسه را پذیرش می کنند تا نظام آموزشی دچار مشکل نشود.

نظر شما