شناسهٔ خبر: 66709772 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

سنتکام: تخلیه کمک‌ها در اسکله شروع شده است

آغاز به کار بندر شناور ساخت آمریکا در ساحل غزه

اکوایران

به گفته سنتکام، اسکله شناور در بندر اسدود اسرائیل توسط ارتش آمریکا از پیش مونتاژ شده بود و این هفته در سواحل غزه -که فاقد زیرساخت بندر است- به محل خود منتقل شد، اما هیچ نیروی آمریکایی وارد نوار نشد

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

در بحبوحه فشار فزاینده بین‌المللی برای ارسال تدارکات بیشتر به منطقه ساحلی محاصره شده غزه، جایی که صد‌ها هزار نفر با یک بحران انسانی حاد روبرو هستند، روز جمعه اسکله موقت ساخت ایالات متحده در نوار غزه آغاز به کار کرد.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده گفت که کامیون‌های حامل کمک‌ها در ساعت ۹ صبح به وقت محلی از طریق اسکله به سمت ساحل حرکت کردند.

به گفته سنتکام، اسکله شناور در بندر اسدود اسرائیل توسط ارتش آمریکا از پیش مونتاژ شده بود و این هفته در سواحل غزه -که فاقد زیرساخت بندر است- به محل خود منتقل شد، اما هیچ نیروی آمریکایی وارد نوار نشد

کمک‌هایی که به اسکله می‌رسند بخشی از «یک تلاش مداوم و چند ملیتی» است و شامل کالا‌های اهدایی تعدادی از کشور‌ها و سازمان‌های بشردوستانه می‌شود.

به نوشته رویترز، بریتانیا گفت که اولین محموله کمک‌های خود را از طریق اسکله تحویل داده است، و سازمان ملل نیز گفت که در حال نهایی کردن برنامه‌های توزیع کمک‌های تحویل داده شده از طریق این مسیر است. با این حال، سازمان ملل همچنین تاکید کرد که کاروان کامیون‌هایی که از طریق زمینی وارد می‌شوند، «معقول‌ترین، مؤثرترین و کارآمدترین» روش برای ارسال کمک به غزه است.

فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل گفت: «برای جلوگیری از وحشت قحطی، ما باید از سریع‌ترین و واضح‌ترین مسیر برای رسیدن به مردم غزه استفاده کنیم – و برای این، اکنون به دسترسی زمینی نیاز داریم».

مقامات دولت ایالات متحده گفته‌اند که تدارکاتی که در اسکله تخلیه می‌شوند، قبل از ارسال در قبرس تحت بازرسی امنیتی اسرائیل قرار می‌گیرند، اما پس از رسیدن نیز باید از پست‌های بازرسی بیشتر اسرائیل عبور کنند.

گروه‌های امدادی، سازمان ملل متحد و نزدیک‌ترین متحدان اسرائیل، همگی از آن خواسته‌اند که برای رساندن کمک‌ها به غزه‌ی ویران شده، اقدامات بیشتری انجام دهد.

موج جدیدی از تحولات نیاز به کمک‌ها را حتی بیشتر کرده است، در حالی که صد‌ها هزار نفر از مردمی که قبلاً به دلیل جنگ آواره شده بودند و در شهر رفح در جنوب غزه پناه گرفته بودند، در انتظار حمله اسرائیل، به مناطقی در مرکز منطقه محصور تخلیه شده‌اند.

پیش از این بخش زیادی از کمک‌های زمینی برای غزه از کرانه باختری ارسال می‌شد. با این حال، حمل و نقل از طریق کرانه باختری با حملات شهرک نشینان اسرائیلی معترض به ارسال کمک به غزه، مختل شده است.

نظر شما