شناسهٔ خبر: 66709741 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شنبه‌ها از کی تعطیل می شود؟

رئیس کمیسیون اجتماعی گفت: این لایحه چنانچه با ایرادی از سوی شورای نگهبان مواجه نشود تا یک ماه آینده اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ولی اسماعیلی با اشاره به تصویب لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته در مجلس، گفت: این لایحه چند وقت بود که در کمیسیون اجتماعی مطرح بود، اما روز سه‌شنبه ما ساعت کاری را تغییر و به ۴۰ ساعت کاهش دادیم تا اوقات فراغت مردم زیاد شود و مردم بتوانند به خانواده‌شان برسند. تعطیلات در کشورمان را با دنیا مقایسه کردیم و میانگین تعطیلات در کشورمان بسیار پایین‌تر از دنیا است. ما ۷۵ روز تعطیل در سال داریم در حالی‌که میانگین تعطیلی در دنیا ۱۲۵ روز در سال است.

وی با اشاره به تصویب روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات آخر هفته، اظهار کرد: نظر ما برگرفته از استدلال‌های علمی بود که از مشاوران اقتصادی‌مان در اتاق تعاون و اتاق بازرگانی گرفته بودیم. بنابراین توضیحاتمان را در صحن اعلام کردیم و صحن علنی نیز قبول کرد. مخالفان هم بحث مسائل اجتماعی و فرهنگی را مطرح می‌کردند، اما به هر حال صحن علنی تصمیم‌گیری کرد و تعطیلی جمعه و شنبه به عنوان دو روز تعطیلات آخر هفته رای آورد. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: تعطیلی شنبه‌ها قطع و یقین در اقتصاد ما تاثیر می‌گذارد و این حرف اقتصاددان‌های مجلس از جمله آقای شمس‌الدین حسینی و آقای پورابراهیمی است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص اینکه افزایش تعطیلات آخر هفته از چه تاریخی اجرایی می‌شود، گفت: لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری باید به شورای نگهبان برود و شورای نگهبان برای بررسی این لایحه ۱۰ روز فرصت دارد. اما با توجه به اینکه این لایحه مشکل شرعی و قانونی ندارد و دولت بار مالی ناشی از کاهش ساعت کاری را پذیرفت، به نظر می‌رسد زودتر از ۱۰ روز در شورای نگهبان به نتیجه برسد. بعد از تایید شورای نگهبان، آقای قالیباف برای اجرا به دولت ابلاغ می‌کند که آن هم ۱۰ روز زمان می‌برد. او افزود: بنابراین اگر مشکل خاصی در شورای نگهبان پیش نیاید تا یک ماه آینده لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته اجرایی می‌شود. او همچنین تاکید کرد: با توجه به مصوبه روز گذشته و در صورت تصویب نهایی آن مدارس نیز شنبه‌ها تعطیل خواهند بود چون معلمان نیز کارکنان دولت محسوب می‌شوند. تنها تصمیم‌گیری برای هیات علمی را برعهده خودشان گذاشتیم.

برچسب‌ها:

نظر شما