شناسهٔ خبر: 66708905 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

دوقلوی دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی انقلاب دارایی های مجازی را رقم می زند

صاحب‌خبر -
مشاور هوشمندسازی و دوقلوی دیجیتال رییس جهاددانشگاهی با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه ملی و مرجع متاورس، دوقلوی دیجیتال و هوش مصنوعی قوی در این نهاد از تمامی محققان در این زمینه دعوت به همکاری کرد.

به گزارش سینا از روابط‌عمومی جهاددانشگاهی، دکتر محمد حسین روزبهانی مشاور هوشمندسازی و دوقلوی دیجیتال رییس جهاددانشگاهی و استادیار دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علم و صنعت ایران در سخنرانی با موضوع “هوش مصنوعی و انقلاب دارایی های مجازی” که در دانشگاه تربیت مدرس به همت گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی این دانشگاه برگزار شد گفت: دوقلوی دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی انقلاب دارایی های مجازی را رقم می زند.

وی با بیان اینکه طلیعه انقلاب دارایی های مجازی نزدیک به یک دهه است مشاهده می شود ادامه داد: ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی و فناوریهای بلادرنگ مشتمل بر تجزیه و تحلیل و شبیه سازی در لحظه بینش لازم برای مدیریت مبتنی بر سناریو و مدیریت مبتنی بر شبیه سازی را رقم می زنند از این رو دهه آتی دهه ظهور سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر فیزیک پدیده ها و فرایندها حتی سازمان ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه از این رو شاهد ظهور عناوینی همچون متاورس صنعتی و متاورس سازمانی هستیم افزود: با استفاده از هوش مصنوعی مدیریت هزاران سناریویی محقق خواهد شد و از این رو تبعات هر تصمیم مدیریتی قابل شبیه سازی خواهد بود.

وی با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه ملی و مرجع متاورس، دوقلوی دیجیتال و هوش مصنوعی قوی در جهاددانشگاهی از تمامی محققان در این زمینه دعوت به همکاری کرد.

در این نشست علمی که با حضور اساتید گروه “مدیریت اطلاعات و دانش” دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه تهران و دانشجویان مقاطع دکتری و ارشد این رشته و گرایش برگزار شد اساتیدی چون دکتر محمد حسن زاده (استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس و رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک))، دکتر عاطفه شریف (عضو هئیت علمی دانشگاه تربیت مدرس و ریاست کتابخانه مرکزی دانشگاه)، دکتر فائزه اسکندری (عضو هییت علمی دانشگاه تربیت مدرس)، دکتر نسترن پورصالحی (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) حضور به هم رسانده بودند.

همچنین در نشست علمی دیگری تحت عنوان پنجمین دوره طرح ملی فصل سخن که به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی علم و صنعت با همکاری دانشکده مهندسی صنایع این دانشگاه برای نقد و بررسی کتاب “طراحی دوقلوی دیجیتال در فضای متاورس مبتنی بر شبیه سازی هیبریدی: فیزیکی- هوش مصنوعی نوشته دکتر محمد حسین روزبهانی و منتشر شده در انتشارات جهاددانشگاهی تهران، برگزار شد، دکتر دشتی رییس کلینیک صنعتی ریسک دانشگاه علم و صنعت و استادیار دانشکده فناوریهای نوین در ابتدای برنامه به ارزش بهره مندی از هوش مصنوعی و دوقلوهای دیجیتال در پروژه های مدیریت ریسک پرداخت و با ذکر چند مثال ملموس آن را شرح داد.

در ادامه دکتر روزبهانی با ذکر مثال هایی مناسب مهندسان صنایع ظرفیت های هوش مصنوعی و متاورس را برای دانشجویان این رشته تشریح کرد.

علاقمندان به تهیه این کتاب می توانند به صورت مستقیم آن را از وبگاه فروش اینترنتی کتب جهاددانشگاهی به آدرس www.16book..ir  تهیه کنند و یا در این ایام در نمایشگاه کتاب از غرفه جهاد دانشگاهی با استفاده از بن کتاب خریداری کنند.

نظر شما