شناسهٔ خبر: 66708837 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

سردرگمی دانش‌آموزان با اخلال برای دریافت کارت امتحانات

خبرگزاری تسنیم

متاسفانه با وجود انتقادات بسیار نسبت به روند توزیع کارت امتحانات نهایی، آموزش و پرورش صرفاً به صدور ۲ اطلاعیه و تغییر زمان دریافت کارت امتحانات بسنده کرده و مسئولان این وزارتخانه درباره چرایی اخلال در سامانه و رفع نگرانی دانش‌آموزان اقدامی نکرده‌‌اند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

امتحانات نهایی دانش‌آموزان سه پایه دوره متوسطه دوم از روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت آغاز می‌شود.

در حالیکه قرار بود توزیع کارت امتحانات نهایی از ساعت ۲۲ روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت آغاز شود، اما به دلیل اختلال در سامانه آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir این کار به عصر روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت موکول شد.

با این حال تا لحظه تنظیم این خبردر عصر روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه، خانواده‌ها همچنان از اخلال در سامانه و موفق نشدن در دریافت کارت آزمون خبر می‌دهند!

در حالیکه طبق مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، امتحانات نهایی از امسال در سه پایه دوره متوسطه دوم برگزار می‌شود و همین موضوع استرس بسیاری را به دانش‌آموزان تحمیل کرده است، اشکالات سامانه‌های آموزش و پرورش و موفق نشدن برای دریافت کارت امتحانات، استرس آن‌ها را مضاعف کرده است.

متاسفانه با وجود انتقادات بسیار نسبت به روند توزیع کارت امتحانات نهایی، وزارت آموزش و پرورش صرفاً به صدور ۲ اطلاعیه و تغییر زمان دریافت کارت امتحانات بسنده کرده است و مسئولان این وزارتخانه درباره چرایی اخلال در سامانه و رفع دلنگرانی والدین و دانش‌آموزان اقدامی نکرده‌اند.

به نظر می‌رسد دلیل اشکالات موجود، حجم مراجعات بالا به سامانه و نبود زیرساخت فنی لازم است.

از سوی دیگر برخی داوطلبان کنکور که سال گذشته دانش‌آموز بودند و امسال برای ترمیم نمرات داوطلب شده‌اند، می‌گویند: پس از تلاش بسیار سرانجام نیمه‌شب به سامانه متصل شدیم، اما در سامانه ذکر شد که هنوز کارتی برایمان صادر نشده است!

آموزش و پرورش تا این لحظه در اطلاعیه‌های خود درباره مشکل این گروه از داوطلبان و زمان مراجعه آن‌ها به سایت برای دریافت کارت آزمون نیز توضیحی نداده است.

هم‌اکنون دو روز مانده به آغاز امتحانات نهایی، دانش‌آموزان می‌خواهند بدانند حوزه‌های آزمون آن‌ها کجاست، اما هنوز موفق به مشاهده و پرینت کارت آزمون خود نشده‌اند.

در همین ارتباط مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای درباره کارت ورود به جلسه آزمون‌های نهایی نوبت خرداد اعلام کرد:

"با تمهیدات اتخاذ شده تمامی داوطلبان کارت ورود به جلسه خود را دریافت و هیچ داوطلبی از آزمون محروم نخواهد ماند؛ دریافت کارت ورود به جلسه تا یک ساعت قبل از آزمون امکان‌پذیر است لذا تمام شرکت‌کنندگان با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، در جلسه آزمون حضور خواهند یافت.

به منظور تسهیل دریافت کارت، دانش‌آموزان پایه دوازدهم از ساعت ۱۴ امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت با مراجعه به سامانه، کارت خود را دریافت می‌کنند و سایر دانش آموزان (علاوه بر پایه دوازدهم) از ساعت ۲۴ امروز امکان دریافت کارت خواهند داشت.

بدون تردید در حال حاضر با عنایت به اهمیت تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون کنکور سراسری برگزاری امن و سالم آزمون‌های نهایی خرداد ماه و رفع دغدغه‌های دانش‌آموزان و والدین و آرامش بخشی به آنان یکی از اولویت‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود؛ لذا با تاکید بر اینکه با تمهیدات اتخاذ شده تمامی داوطلبان کارت ورود به جلسه خود را دریافت و هیچ داوطلبی از آزمون محروم نخواهد ماند، از معلمان، دانش آموزان و اولیای آنان درخواست می‌شود تا اخبار و اطلاعیه‌های وزارت آموزش و پرورش را صرفا از رسانه‌های رسمی کشور پیگیری کنند. "

نظر شما