شناسهٔ خبر: 66708672 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

تندیس پلکسی گلاس چیست؟ انواع تندیس های موجود در بازار ایران

تندیس‌ها یکی از وسایل تبلیغاتی بسیار پرفروش و پرکاربرد هستند. به خصوص برای قدردانی و اهدای هدیه به افراد خاص برای زحماتشان، سفارش تندیس‌ها انتخاب فوق العاده‌ای به نظر می‌رسند.

صاحب‌خبر -

فرد سفارش‌دهنده تندیس برای ساخت آن باید از بین متریال‌های چوبی، سنگی، فلز و ... یکی را انتخاب کند. البته در این بین سفارش تندیس پلکسی گلاس طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل هم در این مقاله قصد داریم که درباره تندیس پلکسی گلاس چیست؟ انواع تندیس های موجود در بازار ایران صحبت کنیم.

انواع تندیس های موجود در بازار ایران

تندیس‌های موجود در بازار انواع مختلفی دارند، این انواع ممکن است بر اساس شکل ظاهری و حجمی آن‌ها و همچنین متریال به کار رفته در ساختشان متفاوت باشد. در ادامه این بخش به توضیح انواع تندیس‌های موجود در بازار ایران می‌پردازیم. پس اگر قصد سفارش تندیس را دارید در این بخش با ما همراه شوید.

  • تندیس‌های از جنس چوب:

تندیس‌های چوبی از آن دسته تندیس‌هایی هستند که طرفداران کمتری در بازار دارند. به دلیل آن که متریال چوب تنوع رنگی آنچنانی ندارد. بیشتر چوب‌ها رنگ قهوه‌ای با طیف روشن یا تیره دارند. البته می‌توان بعد از ساخت تندیس‌های چوبی آن‌ها را رنگ کرد. اما این مسئله امر رایجی نیست. در نتیجه اگر به سراغ سفارش تندیس‌های چوبی می‌روید، باید بدانید که بافت چوب روی تندیس به وضوح قابل مشاهده است.

  • تندیس‌های فلزی:

تندیس‌های فلزی یکی از محبوب‌ترین انواع تندیس‌ها هستند. این نوع تندیس‌ها معمولاً برای جشنواره‌های مهم و موقعیت‌های خاص کاربرد دارند. مثلاً احتمالاً دیده‌اید که در مراسم اسکار که بزرگ‌ترین مراسم هنری مربوط به فیلم و سینما در جهان است، از تندیس‌های فلزی از جنس طلا استفاده می‌شود. این تندیس‌ها به افراد برتر حوزه فیلم و سینما هدا می‌شوند. تندیس‌های فلزی بسیار مقاوم و بادوام هستند. این تندیس‌ها شکنندگی کمتری نسبت به سایر متریال‌ها دارند.

  • تندیس‌های پلکسی گلاس:

سفارش تندیس حجمی با متریال پلکسی گلاس بسیار رایج و محبوب است. تنها تفاوت این تندیس‌ها با باقی متریال‌ها دوبعدی بودنشان است. اصولا ورق‌های پلکسی گلاس مسطح هستند و زمانی که با آن یک تندیس ساخته می‌شود، تندیس هم دوبعدی خواهد بود. اما تندیس‌های پلکسی گلاس هم مقاومت زیادی دارند. همچنین زیبایی این متریال خیره‌کننده است. پلکسی گلاس در واقع مانند شیشه عمل می‌کند.

تندیس پلکسی گلاس چیست؟

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که تندیس پلکسی گلاس چیست؟ این تندیس‌ها یکی از معروف‌ترین و مشهورترین انواع تندیس‌ها موجود در بازار ایران هستند. پلکسی گلاس یک متریال کاربردی است که با شکل‌های مختلف در بازار وجود دارد. پلکسی‌گلاس‌های شیشه‌ای، مات و رنگی از انواع پلکسی گلاس‌ها هستند. برای شروع ساخت تندیس پلکسی گلاس باید طرح و شکل موردنظر را انتخاب کنید. سپس به سراغ ایجاد آن طرح و شکل با کمک برش لیزری روی صفحه پلکسی گلاس می‌رویم. در نهایت هم تندیس پلکسی گلاس شما آماده است.

مزایای استفاده از تندیس پلکسی گلاس

تندیس‌های پلکسی گلاس مزایای بسیار خوبی نسبت به سایر متریال‌های تندیس دارند. در این بخش می‌خواهیم چندین مزیت استفاده از برای ساخت تندیس‌ها را بررسی کنیم. پس اگر علاقمند هستید در ادامه با ما همراه شوید.

  • وجود روش‌های متعدد برای ساخت تندیس‌های پلکسی گلاس

استفاده از متریال پلکسی گلاس مزایای بسیاری به افراد می‌دهد. پلکسی گلاس متریالی آسان و ساده برای ساخت تندیس‌ها است. برای ایجاد اشکال مختلف روی این ورق‌های پلکسی گلاس روش‌های متعددی وجود دارد. یکی از آن‌ها حکاکی با برش لیزری و دستگاه CNC است. روش دوم مربوط به چاپ و پرینت بر روی این ورق‌ها می‌شود. یعنی پلکسی گلاس‌ها را هم می‌توان با روش چاپ و هم با روش حکاکی، طراحی کرد. وجود این دو گزینه سبب راحت‌تر شدن فرآیند ساخت تندیس می‌شود.

  • تنوع در جنس و شکل پلکسی گلاس

همانطور که اشاره کردیم، جنس و شکل پلکسی گلاس‌ها تنوع زیادی دارند. به طور مثال برخی از پلکسی گلاس‌ها مات و برخی شفاف هستند. همچنین برخی از انواع رنگی یا بی‌رنگ و طرح‌دار آن‌ها در بازار موجود است. به همین دلیل هم استفاده از این متریال برای اغلب افراد گزینه مناسبی است. زیرا برای هر سبک و سلیقه‌ای مواد اولیه‌ای کاربردی به حساب می‌آید.

  • سبک بودن وزن

اگر حداقل یکبار تندیس‌های فلزی را دیده باشید، می‌دانید که چقدر سنگین هستند. این وزن زیاد در بسیاری از موارد نکته‌ای منفی به حساب می‌آیند. در نهایت هم بسیاری از این تندیس‌های سنگین به سختی در منزل نگهداری می‌شوند. تندیس‌های پلکسی گلاس، به دلیل سبک بودن مواد اولیه‌شان کاربردهای متععد و طرفداران بیشتری دارند. به همین دلیل هم اگر وزن برای شما نکته‌ای پراهمیت است باید به سراغ سفارش تندیس پلکسی گلاس بروید.

کاربرد تندیس پلکسی گلاس در کجاست؟

تندیس‌های پلکسی گلاس کاربرد مشابهی با سایر تندیس‌ها دارند. در واقع همانطور که از تندیس ‌های دیگر در جشنواره‌ها علمی، هنری، موارد تبلیغاتی برای شرکت‌ها، جشن‌های سازمانی و ترفیع و تقدیر از شخصی استفاده می‌شود، از تندیس پلکسی گلاس هم برای همین مصارف استفاده می‌کنندو با این تفاوت که ساخت تندیس پلکسی گلاس ساده‌تر بوده و تنوع طرح و رنگ آن بسیار بیشتر از سایر متریال‌ها است. این تندیس‌ها به راحتی به شکل لوگو یا آرم شرکت‌ها در می‌آیند. به همین دلیل هم انتخاب مناسبی برای استفاده در این نوع موقعیت‌ها به نظر می‌رسند. در واقع برای کاربردهای تبلیغاتی و ایجاد آگاهی از برند در مخاطبان، استفاده از تندیس پلکسی گلاس توصیه می‌شود.

سوالات متداول درباره تندیس پلکسی گلاس چیست؟ انواع تندیس های موجود در بازار ایران

  • متریال پلکسی گلاس از چه موادی ساخته می‌شود؟

پلکسی گلاس در واقع یک نوع ترموپلاستیک شفاف است. به این متریال اکریلیک هم گفته می‌شود. متیل متاکریلات یک ماده شفاف و بی‌رنگ است که در اصل ماده اولیه اصلی پلکسی گلاس را تشکیل می‌دهد. بوی این ماده بسیار قوی و در مواردی آزاردهنده است. طی فرآیندی به نام پلیمریزاسیون این ماده را به پلکسی گلاس تبدیل می‌کنند.

  • دوام متریال پلکسی گلاس تا چند سال است؟

عوامل متعددی در تعیین طول عمر این ماده تاثیر گذارند. از جمله آن‌ها می‌توان به نحوه نگهداری از پلکسی گلاس اشاره کرد. با این وجود به طور کلی دوام متریال پلکسی گلاس بسیار بالا است. این ماده سال‌های سال بدون هیچ‌گونه مشکلی سالم باقی می‌ماند. پلکسی گلاس در برابر ضربه هم مقاوم است. روی این ماده به سختی خط و خش هم ایجاد می‌شود.

  • بهترین برند پلکسی گلاس کدام است؟

در حال حاضر در بازار ایران، بهترین و باکیفیت‌ترین متریال پلکسی گلاس، ساخت کشور تایوان است. این برند چوچن نام دارد. پلکسی گلاس چوچن آنقدر باکیفبت است که در بسیاری از کشورهای اروپایی و قاره آمریکا هم به فروش می‌رسد.

نتیجه گیری

سفارش تندیس در برخی از موارد به یکی از دغدغه‌های اصلی برگزارکنندگان مراسم‌های بزرگ و رسمی تبدیل می‌شود. به خصوص ساخت تندیس پلکسی گلاس که محبوبیت خاص و ویژه‌ای در بازار دارد. شما می‌توانید سفارش ساخت انواع تندیس را به گروه تبلیغاتی تندیس نوآر بسپارید. این گروه با سال‌ها تجربه در حوزه تولید و ساخت محصولات تبلیغاتی، باکیفیت‌ترین و بهترین محصول ممکن را به شما ارائه می‌دهند.

نظر شما