شناسهٔ خبر: 66708565 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

کاهش شدید سهام شرکت‌های استارباکس و مک‌دونالد پس از کمپین تحریم

آمارها نشان می‌دهد کمپین‌های تحریم شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی، ارزش سهام دو شرکت آمریکایی استارباکس و مک دونالد را با افت شدید مواجه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از topalestine، رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد قصد دارد پس از زیان‌هایی که به دلیل تحریم  جهانی محصولات شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی متحمل شده، قیمت وعده‌های غذایی خود را به 5 دلار در رستوران‌های آمریکایی خود کاهش دهد تا مشتریان بیشتری را جذب کند.

طبق گزارش بلومبرگ، فروش این شرکت در ماه‌های اخیر و همزمان با ادامه نسل‌کشی در نوار غزه کاهش یافته است و همزمان شاهد کاهش رشد فروش جهانی خود برای چهارمین ماه متوالی بوده است.

بلومبرگ تأیید کرد که فروش این شرکت از اکتبر گذشته به دلیل تحریم گسترده بین‌المللی  پس از اتهامات مطرح شده مبنی بر حمایت از نیروهای ارتش اسرائیل که در حال ارتکاب قتل‌عام علیه غیرنظامیان در نوار غزه هستند، به شدت کاهش یافته است.

از سوی دیگر، شرکت آمریکایی استارباکس شاهد یکی از بدترین هفته‌های تاریخ بود، زیرا فروشگاه‌های زنجیره‌ای بین‌المللی این شرکت پس از تحریم‌ها بیشترین کاهش قیمت سهام خود را از سال 2000 تاکنون تجربه کرد. 

به گزارش وب‌سایت اقتصادی «Investing»، بر اساس داده‌های موجود در «Invest Pro» این هفته، سهام استارباکس بلافاصله پس از فاش شدن گزارش مالی، بلافاصله حدود 15.7 درصد سقوط کرد.

کمپین‌های بایکوت محصولات رژیم صهیونیستی و کالاهای کشورها و شرکت‌های همکار با آن در جهان را هدف قرار داده است. به تازگی یک اپلیکیشن نیوزیلندی که برای شناسایی آسان رستوران‌ها و محصولات حلال طراحی شده است، فهرستی را ایجاد کرده است که به کاربران می‌گوید چه محصولات و شرکت‌هایی را به خاطر حمایت از رژیم صهیونیستی بایکوت کنند.

حلال کیوی (Halal Kiwi) که در سال ۲۰۲۱ در ابتدا به‌عنوان یک اپلیکیشن راه‌اندازی شد و اخیراً یک وب‌سایت هم به آن اضافه شده است  ۳۰۰ برند و کسب‌وکار را در «فهرست تحریم» خود ثبت کرده است که حامیان اسرائیل هستند. همچنین در مقابل این شرکت‌ها، بازارها و محصولاتی مشابهی به عنوان جایگزین معرفی شده‌اند.

مک‌دونالد، استارباکس، شرکت موندلز غول شیرینی‌سازی، برند عطر جو مالون و جانسون اند جانسون از جمله شرکت‌های جهانی هستند که در فهرست تحریم حلال کیوی قرار دارند.

انتهای پیام

نظر شما