شناسهٔ خبر: 66708512 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کنیسه یهودیان در نرماندی به آتش کشیده شد؛ عامل حمله کشته شد

پلیس فرانسه از کشته شدن فردی که اقدام به آتش زدن یک کنیسه یهودیان در نرماندی کرده بود خبر داد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: پلیس فرانسه می‌گوید فردی مسلح به سلاح سرد که در به آتش کشیدن یک کنیسه یهودیان در شهر نرماندی دخیل بوده است را با شلیک گلوله کشته است.

به گزارش فارس، منابع خبری این اقدام را جدیدترین اقدام ضداسرائیلی در فرانسه در بحبوحه حمله رژیم صهیونیستی به غزه می‌دانند.

براساس گزارش ان بی سی نیوز، پلس امنیت ملی فرانسه اعلام کرد که صبح جمعه پس از دریافت گزارشی به محل اعزام شده و با آتش سوزی در یک کنیسه در منطقه روئن در نرماندی و حضور یک مردم مسلح با چاقو و میله فلزی مواجه شده است.

پلیس به سوی مظنون تیراندازی و وی مجروح کرده است. پلیس فرانسه می‌گوید که از هویت عامل حمله هنوز اطلاعی به دست نیاورده است.

جرالد درمانین وزیر کشور فرانسه ساعاتی بعد اعلام کرد که این فرد آشکار در آتش زدن کنیسه دست داشته است.

تنش‌ها و خشم در فرانسه بر سر جنگ اسرائیل و حماس افزایش یافته است.

طبق آمار‌های رسمی، احساسات ضداسرائیلی در این کشور که بیشترین جمعیت یهودی و مسلمان را در غرب اروپا دارد، افزایش یافته است.

طبق گزارشها، تنها در سه ماهه اول ۲۰۲۴ دست کم ۳۶۶ «اقدام ضدیهودی» (ضداسرائیلی) در فرانسه گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۰۰ درصدی داشته است.

نیکلاس مایر روسینول، شهردار روئن، گفت که تصور می‌شود این مرد روی یک سطل زباله رفته و نوعی کوکتل مولوتف را به داخل کنیسه پرتاب کرده است که باعث آتش‌سوزی شده و خسارات قابل توجهی به بار آورده است.

نظر شما