شناسهٔ خبر: 66708369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه چهاربرج:دشمن اراده ما را نشانه گرفته است

امام جمعه چهاربرج گفت: در جنگ شناختی و ادراکی، دشمن با هدف ایجاد اختلال در محاسبات و تصمیمات ما در صدد پیروزی در جنگ اراده‌ها و اشغال خرمشهر اراده و عزم ما است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت‌الاسلام  جلالی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چهاربرج با بیان اینکه یکی از مأموریتهای محوری رهبران الهی طاغوت‌ستیزی است، اظهار کرد:ستیز با طاغوت و حاکمیت‌های غیرالهی از اصلی‌ترین مأموریت‌های انبیاء علیهم السلام و به تبع ایشان حضرات ائمه اطهار(ع) است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه مسیرى كه به غیر حق منتهى گردد، طاغوت گفته مى‌شود، افزود: راز اینکه استقرار نظام توحید و مبارزه با طاغوت، اساس کار رهبران الهی بوده و هست، این است که اگر پایه‌هاى توحید محكم نشود و طاغوت‌ها از جوامع انسانى و محیط افكار طرد نگردند، هیچ برنامه اصلاحى و راهبری انسان‌ها به سوی هدف خلقت قابل پیاده كردن نیست.

 وی به تمایز چهره طاغوت در عصر تنزیل و عصر تأویل اشاره کرد و گفت: از ویژگی‌های مهم طاغوت این است که در دوره تنزیل چهره‌ واقعی کافرانه و مشرکانه داشت ولی در عصر تأویل چهره کافرانه و مشرکانه خود در پرده تزویر و نفاق پنهان می‌کند.

 جلالی با اشاره به دهه کرامت و ایام ولادت حضرت رضا(ع) و مساله پذیرش ولایت‌عهدی ایشان اشاره و تصریح کرد: از پیچیدگی‌های عصر ولایت امام رضا(ع)، مسئله پذیرش ولایتعهدی است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه در طول خلقت بشریت انسانهای الهی با طاغوت درگیر بودند، اظهار کرد: با هر طاغوتی به اقتضای مکرش باید تدبیر کرد؛ پیامبران و ائمه اطهار(ع) با طواغیت زمان خود و امام رضا(ع) با مامون و در عصر امروزی امام خمینی(ره) با شاه پهلوی، رژیم صهیونیستی و آمریکا ، امام خامنه ای(مدظله العالی) با تمام طواغیت.

 وی گفت: امروزه شیاطین انسی و جنی جمع شده اند تا به جنگ این مرد الهی بیایند ولی وعده الهی حق بوده و این سنت الهی است که اگر راهی که شما می روید و کاری که شما می کنید برای نصرت خدا و ارزش های الهی باشد؛ پیروز خواهید شد و خدا شما را کمک خواهد کرد. 

 جلالی در ادامه به سالروز فتح خرمشهر اشاره و تصریح کرد: خرمشهرها در پیش است و باید خرمشهرهای پیش رو را نیز مانند فتح خرمشهر؛ فتح کرد.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه بشر امروز انواع و اقسام جنگ‌ها اعم از جنگ سخت، جنگ سرد، جنگ نرم و اکنون جنگ شناختی و ادراکی را تجربه کرده است، اظهار کرد: در جنگ شناختی و ادراکی، دشمن با هدف ایجاد اختلال در محاسبات و تصمیمات ما در صدد پیروزی در جنگ اراده‌ها و اشغال خرمشهر اراده و عزم ما است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد مقابله با جنگ شناختی دشمنان، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب راه مقابله با جنگ شناختی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جبهه دشمنان انقلاب اسلامی، استمرار راه شهدا و عمل به درس آنان یعنی مجاهدت، ایستادگی و مقاومت است. 

جلالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به تکمیل ترکیب مجلس دوازدهم، گفت: منتخبان مجلس دوازدهم باید تلاش مومنانه و رفیقانه نه رقیبانه برای تشکیل و انتخاب هیأت رئیسه و اعضا و روسای کمیسیونها داشته باشند.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه برخی از نمایندگان دارای سابقه نمایندگی بوده و  بخش زیادی هم برای اولین‌بار به بهارستان راه یافته‌اند، اظهار کرد: نمایندگان مجلس در ابتدای هر دوره باید با گفتمان ولایت به‌معنای واقعی آن آشنا شوند و این مسیر را دنبال کنند.

وی گفت: به باور ما اولین و مهمترین وظیفه نمایندگان مجلس آشنایی عمیق با قانون اساسی، وظایف نمایندگی و اسناد بالادستی کشور و مهم‌تر از آن آشنایی عمیق با گفتمان امام راحل و رهبر حکیم انقلاب اسلامی است.

جلالی جانمایی واقعی و به دور از احساس و هیجان در کمیسیونهای مجلس براساس تخصص و نیاز جامعه را از دیگر توصیه ها به منتخبان مجلس دوازدهم برشمرد و تصریح کرد: تلاش مجاهدانه برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی باید در اولویت منتخبان مجلس باشد.

امام جمعه چهاربرج افزود: منتخبان مجلس دوازدهم با انجام اقدامات قانونی ضمن اجرایی‌کردن شعار سال، مطالبات رهبر انقلاب در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را فراهم کرده و گام‌های اساسی به‌منظور مردمی‌سازی اقتصاد و مبارزه با تبعیض و فساد بردارد و در واقع تغییر در روندها را از همین نقطه آغاز کرده و جواب اعتماد مردم را بدهند.

 وی هم چنین با اشاره به مشکلات قطعی برق در چهاربرج، گفت: مردم از وضعیت قطعی برق گله دارند و انتظار ما از مسئولان اداره برق این است که موضوع را پیگیری کرده و در این زمینه چاره جویی کنند.

نظر شما