شناسهٔ خبر: 66708258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جشنواره ی گل و گلاب در روستای هریسک علیای بافق

مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد : بیش از ۵۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان یزد زیرکشت گل محمدی است.

صاحب‌خبر -

جشنواره ی گل و گلاب در روستای هریسک علیای بافق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، اولین جشنواره گل و گلاب در روستای هریسک علیا بخش مرکزی بافق برگزار شد.

قاضی مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در حاشیه ی این جشنواره با اشاره به اینکه بیش از ۵۴۰ هکتار از اراضی استان زیرکشت گل محمدی است، گفت : علاوه بر توسعه سطح زیر کشت گل محمدی، تکمیل زنجیره ارزش و فرآوری این محصول از جمله تهیه گلاب و اسناس این محصول در اولویت کاری ما قرار دارد. 

قاضی افزود: در استان ۱۴۰ کارگاه سنتی و ۸ کارگاه صنعتی گلابگیری وجود دارد که بیش از ۴۰۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

مدیر گردشگری کشاورزی جهاد کشاورزی استان یزد هم گفت: استان یزد به عنوان پایلوت گردشگری کشاورزی و قرار گرفتن این بحث در سند یزد نوین، یکی از پیشتاز‌ها در این زمینه است. 

صالحی افزود: شرایط روستای هریسک علیا بافق و ظرفیت و شرایط آب و هوایی آن، می‌تواند باعث جذب گردشگر شود و خوب است یک واحد گردشگری کشاورزی داشته باشد. 

رئیس جهاد کشاورزی بافق گفت: میزان سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان پنج هکتار است که بیشتر آن در منطقه گزستان و هریسک علیا قرار دارد.

عسکری افزود: ظرفیت تولید بیش از پنج تن گل‌تر در هکتار است و به ازای هر هکتار، ۲ نفر و در زمان برداشت گل، ۱۵ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد.

در حاشیه این جشنواره از فعالین روستای هریسک علیا، کشاورزان و کارآفرینان برتر روستا و خانواده پرجمعیت روستا تجلیل شد.

<div id="video-display-embed-code_11127785"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4236746/11127785?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما