شناسهٔ خبر: 66708112 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

پیشنهاد خرید از نمایشگاه کتاب تهران - ۷۱

بازیگر فیلم «پروین» چه کتاب‌هایی برای خرید از نمایشگاه کتاب پیشنهاد داد؟

محمدشعبان‌پور، بازیگر فیلم پروین برای خرید کتاب در زمینه بازیگری، کتاب «شش درس نخست بازیگری» و کتاب‌های «تک‌گویی‌های کلاسیک» را پیشنهاد داد.

صاحب‌خبر -

محمدشعبان‌پور بازیگر نقش همسر پروین اعتصامی در فیلم «پروین» ساخته محمدرضاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در محل غرفه انتشارات بنیاد سینمایی فارابی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران عنوان کرد: من اخیراً یک کتاب از نشر افق به صورت کتاب صوتی خوانده‌ام که این کتاب به همت رادیو گوشه منتشر شده است. نویسنده این کتاب حمیدرضا شاه‌آبادی است. این قصه صوتی داستان سه کاراکتر است که من جای هر سه کاراکتر با صداهای مختلف صحبت کرده‌ام. یک پیرمرد، یک نفر که به آلمان سفر کرده و قصد دارد ماجرای زندگی آن پیرمرد را بنویسد. ماجرای زندگی این پیرمرد بسیارجذاب است. کاراکتر سوم یک پیرمرد دیگر است که در گذشته با پیرمرد راوی داستان یک سری اتفاقاتی را پشت‌سر گذاشته و می‌خواسته او را بکشد.

وی، علت جذابیت این کتاب صوتی برای خوانش را اینگونه توصیف کرد: هم داستان برای من جذاب بود و هم اینکه باید به جای چند کاراکتر در این داستان صحبت می‌کردم. اسم این داستان «کافه خیابان گوته» است. این دو صدایی که با آن صحبت می‌کردم بسیار از هم متفاوت بودند و جذابیت زیادی داشته‌است.

محمدشعبان‌پور عنوان کرد: بیشتر کتاب‌های حوزه کاری خودم بازیگری را مطالعه می‌کنم. وی برای خرید کتاب در زمینه بازیگری کتاب «شش درس نخست بازیگری» نوشته ریچارد بولسلافسکی را معرفی کرد. کتاب دومی که این بازیگر خوب کشورمان در زمینه بازیگری به علاقه‌مندان این رشته معرفی کرده‌است کتاب‌های «تک‌گویی‌های کلاسیک» هم برای زنان و هم برای مردان است. این کتاب درباره مونولوگ‌هایی است که بازیگران مختلف در فیلم‌ها و تئأترهای مختلف داشته‌اند را جمع‌آوری کرده و تو می‌توانی این مونولوگ‌ها را تمرین کنی. این کتاب را نشر بیدگل منتشر کرده‌ است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

نظر شما