شناسهٔ خبر: 66707833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پیری جمعیت اقتصاد ایران را تهدید می‌کند

امام جمعه یاسوج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پیری جمعیت را کشنده دانست و گفت: این مهم هویت ملی، مذهب و اقتصاد مارا تهدید می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با برشمردن روز شمار تقویم در رابطه با کاهش جمعیت اظهار داشت: کاهش جمعیت سخت‌تر از جنگ بوده و پیری جمعیت کشنده و هویت ملی، مذهب و اقتصاد ما را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه در برخی میادین کار نیروهای ایرانی نیست و خارجی‌ها حضور دارند، عنوان کرد: کاهش جمعیت ایرانی‌ها به نسبت خارجی‌ها در برخی مناطق کشور رشد منفی دارد و این خطرات وحشتناک و هلاک‌کننده است.

امام جمعه یاسوج با برشمردن برخی معایب پیری جمعیت و تذکر به مردم ابراز کرد: هنوز بدنمان گرم است و نمی‌دانیم در آینده رشد منفی جمعیت چه مشکلاتی برای ما پیش خواهد آورد.

وی ورود دشمن را به عقیمی جمعیت پررنگ ارزیابی کرد و افزود: نفهمیدیم جریان چیست و از دشمنی که سیم خاردار به ما نمی‌داد ابزار جلوگیری از زاد و ولد به راحتی می‌گرفتیم.

حسینی غذاهای شیمیایی، فریزشده و افزایش سن ازدواج را از عوامل عقیمی جمعیت عنوان کرد و گفت: خجالت‌آور است کارمند جمهوری اسلامی ایران مجرد است که با رشد منفی جمعیت که خطرناک تر از جنگ است مبارزه نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید غیرت ملی و دینی داشته باشیم و در این خصوص گام‌های مثبت برداشته شود.

وی کاهش جمعیت و ازدواج در شهرها را نسبت به روستاها خیانت بزرگ و تأسف‌آور عنوان کرد و ادامه داد: عدم ازدواج، فرزندآوری و به جای آن نگهداری سگ مایه شرمساری برای ایرانی‌ها بوده و باید نقشه شوم دشمن از بین برود.

حسینی، سقط جنین را جنایت انسانی ارزیابی کرد و ادامه داد: سالانه بیش از 300 هزار انسان را با سقط جنین قتل عام می‌کنیم، ما با این کار قاتل و مجری دسیسه‌های دشمن می‌شویم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد عدم فرزندآوری طبیعی و عمل سزارین را نامناسب دانست و گفت: این موضوع باعث می‌شود تا نتوانیم فرزندان بیشتری داشته باشیم.

حسینی در ادامه با تبریک سوم خرداد این روز را اعجاز خداوند ارزیابی کرد و این فتح را مقدمه‌ای برای پیروزی‌های دیگر در 8 سال مقاومت شد.

وی اظهار داشت: مؤمنان وقتی تاریخ را مطالعه و سرگذشت آنها را بررسی می‌کنند، از آنها درس گرفته و در مقابل ابدیت از عمر زمینی استفاده و خود را برای ابدیت آماده می‌کند.

حسینی با اشاره به نعمت امام رضا(ع) در ایران، سیره و شخصیت این امام رئوف گفت: امام مهربانی‌ها از عظمت خاصی برخوردار بوده و در مواهب مختلف همراه زائران و شیعیان ایشان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما