شناسهٔ خبر: 66707723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه کنگان:

ترویج و نهادینه‌کردن ازدواج آسان، بسترساز افزایش و جوانی جمعیت است

حوزه/ امام جمعه کنگان گفت: ترویج و نهادینه کردن ازدواج آسان بسترساز افزایش و جوانی جمعیت و چراغ راهی برای ایرانی قوی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک میلاد مسعود هشتمین خورشید عالم تاب امامت و ولایت آقا امام رضا علیه السّلام و بیان فضایل و مناقب آن امام همام، با استناد به فرمایشات رهبری معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیات علمی پنجمین کنگره جهانی امام رضا علیه السّلام، گفت: استفاده از شیوه های درست و اثرگذار در معرفی ائمه اطهار علیهم السلام دنیا را به سوی سعادت و کمال رهنمون می شود.

وی افزود: نقایص زیاد جامعه شیعه نسبت به شناخت ائمه علیهم السلام و ضرورت معرفی ائمه به دنیا در سه بعد معنوی، سبک زندگی و سیاست از دیگر محورهای مورد تاکید معظم له در این دیدار بود.

خطیب جمعه کنگان به موفقیت ستاد نماز جمعه شهرستان کنگان در جشنواره کشوری و فرهنگی " قلب شهر " در مرکز کشور و "کسب عنوان برگزیده کشوری در محور تبلیغ ، تولیدات هنری و رسانه ای" ضمن تبریک این موفقیت به رئیس و اعضای ستاد نماز جمعه ، دفتر امام جمعه و مردم و مسئولان ، بیان داشت: قرار گرفتن نهاد نماز جمعه کنگان در زمره ۷ نهاد خلاق و موفق نماز جمعه در سنوات گذشته نیز مؤید کارآمدی این نهاد مقدس در شهرستان کنگان است.

حجت الاسلام محمودی در ادامه به هفته ملی جمعیت اشاره و با بیان ضرورت افزایش جمعیت و توجه جدی به مسئله جوانی جمعیت، سالخوردگی را یکی از آسیب ها و معضلات جدی جوامع اروپایی دانست و عنوان کرد: ترویج و نهادینه کردن ازدواج آسان بستر ساز افزایش و جوانی جمعیت و چراغ راهی برای ایرانی جوان و قوی است.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌های مسئول در این زمینه به وظایف و تکالیف خود عمل کنند.

امام جمعه کنگان با تبریک سوم خرداد سالروز حماسه بزرگ فتح خرمشهر و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس و بازخوانی فرمایشات امامین انقلاب در خصوص فتح خرمشهر گفت: همه ملت ایران مدیون و مرهون مجاهدت های رزمندگان اسلام در این عملیات اند و فاتحان خرمشهر در هر شهر به عنوان قهرمان معرفی و تجلیل شوند.

حجت الاسلام محمودی در همین ارتباط به جنگ شناختی دشمن اشاره و با عنوان این مسئله که دشمن در جنگ شناختی بدنبال اعتمادزدایی، ناامید سازی و ناکارآمدی نظام و از بین بردن مشروعیت های جامعه است ، تاکید کرد: به تعبیر رهبری معظم انقلاب راه مقابله با دشمن در جنگ شناختی ، استمرار راه شهدا و عمل به درس های آنان یعنی مجاهدت ، ایستادگی و مقاومت است.

وی عملیات طوفان الاقصی را حماسه خرمشهری فلسطین قهرمان دانست و بیان کرد: عملیات وعده صادق نیز مصداقی از فتح خرمشهر های پیش رو بود.

خطیب جمعه کنگان در پایان با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و عنوان این مسئله که به تعبیر معظم له نمایشگاه کتاب را باید بهار کتاب نامید گفت: همه آحاد ملت و مسئولان باید با تبلیغات همه گیر و عزمی ملی برای نهادینه کردن امر کتاب و کتابخوانی همت گمارند.

انتهای پیام/

نظر شما