شناسهٔ خبر: 66707494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه خورش رستم:

اساس تفکر مسئولان همدلی و وفاق برای توسعه منطقه است

خورش رستم- امام جمعه بخش خورش رستم گفت: اساس تفکر ما وحدت، همدلی و وفاق برای تقویت زیرساخت های منطقه است تا مانع مهاجرت مردم و افزایش اعتماد به نفس عمومی در جامعه شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی صفابخش در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش خورش رستم با اشاره به محرومیت‌های این بخش اظهار کرد: اساس تفکر ما وحدت، همدلی و وفاق برای تقویت زیرساخت‌های منطقه است تا مانع مهاجرت مردم و افزایش اعتماد به نفس عمومی در جامعه شویم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا به کرات از دولت و خصوصاً از دولت محلی حمایت کرده‌ایم تا تقویت شوند و انگیزه بیشتری برای توسعه این منطقه داشته باشند.

امام جمعه بخش خورش رستم افزود: مبنای ما این است که با دولت تعامل داشته باشیم و کمک حال آنان باشیم تا در راستای خدمت به مردم با اراده بیشتری حرکت کنند که البته کارهای خوبی هم در بعضی عرصه‌ها صورت گرفته است اما قطعاً کافی نیست.

صفا بخش اضافه کرد: مطالبه صریح مردم ما این است که یک سد مناسب تأسیس شود تا به این طریق هم جنوب استان منتفع و هم مرکز استان در غیر این صورت استاندار باید در نظر داشته باشد که این موضوع اجحاف به مردم جنوب استان است.

وی با گرامیداشت سالروز میلاد امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: ستیز با طاغوت و حاکمیت‌های غیرالهی از اصلی‌ترین مأموریت‌های انبیا (ع) و به تبع ایشان حضرات ائمه است.

امام جمعه بخش خورش رستم اضافه کرد: راز اینکه استقرار نظام توحید و مبارزه با طاغوت، اساس کار رهبران الهی بوده و هست این است که اگر پایه‌های توحید محکم نشود و طاغوت‌ها از جوامع انسانی و محیط افکار طرد نشود، هیچ برنامه اصلاحی و راهبری انسان‌ها به سوی هدف خلقت قابل پیاده کردن نیست.

صفا بخش افزود: بنابراین یکی از بُرهه‌های پیچیده طاغوت‌ستیزی در عصر تأویل در عصر مبارزه امام رضا (ع) با مأمون و بُرهه ولایت‌عهدی حضرت رقم خورد که این مبارزه ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی متعددی داشت که یکی از مهم‌ترین این ابعاد، مبارزه بر سر تصاحب قدرت مردم بود.

نظر شما