شناسهٔ خبر: 66707489 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله سعیدی:

حج امسال حج برائت از استکبار و صهیونیسم خبیث است

امام جمعه قم با بیان اینکه روزی فتح خرمشهر داشتیم و به فضل الهی شاهد فتح بیت المقدس خواهیم بود، گفت: رهبر انقلاب فرمودند حج امسال حج برائت است و آنچه که امروز در غزه اتفاق می افتد شاخص عظیمی است که در تاریخ می ماند.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز آدینه این هفته که در مصلای قدس برگزار شد، ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: انسان برای گناه نکردن خیلی قدرت لازم دارد تا بتواند در برابر معصیت مقاومت کند و اگر انسان بتواند از مرحله ترک گناه عبور کند رسیدن به اوج قله تقوا برای او آسان می شود.

وی عبور از مرحله ترک گناه را با ایستادگی همراه دانست و ابراز کرد: پیامبر خدا فرمودند اگر انسان ورعی نداشته باشد تا در خلوت گناه را ترک کند به هیچ عبادت چنین انسانی اعتنا نخواهد کرد و اشک و مناجات و عبادات او در پیشگاه الهی ارزشمند نخواهد بود.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تقوا دژ محکم الهی در مقابل محرمات می باشد، بیان کرد: برای رسیدن به قرب الهی از هر آنچه که شبهه ترک واجبات الهی و افتادن در حرمت الهی را دارد باید دوری جست.

خطیب نماز جمعه قم در ابتدای خطبه دوم نمازگزاران و خود را به رعایت تقوای الهی سفارش و دعوت کرد و از سخنرانان پیش از خطبه تقدیر و تشکر کرد.

آیت الله سعیدی دهه کرامت را فرصتی برای بازخوانی وظایف در مقابل اهل بیت علیهم السلام برشمرد و اظهار کرد: شناخت بیشتر و بهتر جایگاه رفیع اهل بیت، التزام عملی به امر و نهی ائمه، معرفی اهل بیت و معارف آنها به سایرین از جمله وظایف ما در مقابل اوصیاء و ائمه و پروردگار است و دهه کرامت فرصتی برای زنده کردن علوم اهل بیت و بیان زیبایی های کلام اولیاء الهی است.

حج امسال حج برائت از استکبار و صهیونیست خبیث است

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به ارسال پیام رهبری به جوانان غربی اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب با درک صحیح از وضعیت اسفبار غرب با ارسال نامه راهی را پیش روی جوانان غربی گذاشت و اولین گام شوریدن در مقابل نظام استکباری هست که امروز شاهدش می باشیم.

وی با اشاره به حج برائتی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند حج امسال حج برائت است و آنچکه امروز در غزه اتفاق می افتد شاخص عظیمی است که در تاریخ می ماند و حج امسال حج برائت از استکبار و صهیونیسم خبیث می باشد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه فتح خرمشهر نقطه عطف هشت سال دقاع مقدس بود، ابراز کرد: فتح خرمشهر تنها فتح خاک نبود بلکه فتح ارزشها بود، رزمندگان اسلام با توکل بر خدا با حداقل امکان بزرگترین پیروزی را به دست آوردند.

وی ادامه داد: این فتح از دو جهت حائز اهمیت بود نخست اینکه با این پیروزی جنگ وارد فاز جدیدی شد و جهت دوم اینکه آمریکا و نظام استکباری حساب خود را کردند و از موضع حمله به فکر دفاع افتادند، امیدواریم روزی هم شاهد آزادی بیت المقدس از دست رژیم غاصب و کودک کش باشیم.

نویسنده: حمیدرضا شاکر

نظر شما