شناسهٔ خبر: 66707468 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جوانان با ازدواج بموقع و فرزندآوری به تقویت بنیان خانواده کمک کنند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: تأمین رزق و روزی همسر و فرزندان، وعده قطعی خداوند است و جوانان با ازدواج بموقع و فرزن آوری بایستی به تشکیل و تقویت نهاد خانواده کمک کنند. نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: تأمین رزق و روزی همسر و فرزندان، وعده قطعی خداوند است و جوانان با ازدواج بموقع و فرزن آوری بایستی به تشکیل و تقویت نهاد خانواده کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهارداشت: خودم و شما را به تقوای الهی و نظم در کارها توصیه می کنم تا در مسیر تقوی گام برداریم و سعادتمند شویم.

وی بیان کرد: اگر اسلام را یاد بگیریم و به آن عمل کنیم و مسلمان حقیقی باشیم، به شرافت رسیده و در مسیر تعالی حرکت می کنیم و در نهایت فرهنگ شرافت در جامعه حاکم می شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: به فرموده امیرالمؤمنین (ع) هیچ کرامتی قیمتی‌تر و عزیزتر از تقوا نیست و هر چه انسان با تقواتر باشد ، ارزشمندتر می شود و هیچ پناهگاهی محکم‌تر از پارسایی و هیچ شفاعت‌ کننده‌ای برای انسانها بهتر از توبه نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر بدی کردیم و در هر زمینه ای آنطور که باید نبوده ایم، توبه می تواند آن را جبران کرده و ما را نجات دهد.

عابدینی خدمت به پدر و مادر را مانند زیارت مرقد ثامن الحجج دانست و اظهارداشت: امام رضا (ع) فرمودند عبادت فقط این نیست که زیاد نماز بخوانیم و روزه بگیریم، البته هر نماز و روزه مستحبی بسیار ارزشمند است اما تفکر، عقل را به کار گرفتن، فهمیدن کلماتی که در قرآن و نماز می خوانیم، این ها عبادت است و خیلی ارزش دارد.

وی یادآورشد: خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: ممکن است این پیروان حقیقی پدر، مادر، برادر یا اقوام باشند، حضرت می فرماید به دیدار آن ها بروید و احوال آن ها را جویا شوید، در این صورت گویا به زیارت ما آمده اید.

جوانان با ازدواج بموقع و فرزندآوری به تقویت بنیان خانواده کمک کنند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: بر این اساس عبادت این است که در امر خدا فکر کنیم، اینکه خدا چطور این عالم و انسان ها را خلق کرده و یک آفریننده عالم، قادر، حکیم و خبیر این عالم شگفت انگیز را چگونه و با چه هدفی ایجاد کرده است.

آیت الله عابدینی با اشاره به روز ملی جمعیت بیان کرد: دشمنان ما، صهیونیست ها، آمریکایی ها، مستکبران و انگلیسی ها در طول سالیان گذشته که اگر در گذشته خانواده ها ما معمولاً فرزندان بسیاری داشتند، به سوی تک فرزندی رفتند و نشاط زندگی و خانه های بابرکت تبدیل شده به خانه هایی که به یک یا دو فرزند دارند.

وی اضافه کرد: این خسارتی است که دشمنان قسم خورده اسلام به مرور زمان به ما وارد کرده اند و امروز باید این تهدید را جدی بگیریم، جوانان ما به موقع ازدواج کرده و به فرزندآوری به عنوان یک تکلیف الهی و وظیفه ایمانی و دینی توجه کنند، اگر این آمار و ارقام تغییر نکنند یک وقت می بینیم در آینده یک پدر و مادر پیر و پدربزرگ ها و مادربزرگ های پیر روی دست یک فرزند مانده اند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: این فرزند دیگر نمی تواند کارگر کارخانه باشد، نمی تواند مهندس، پزشک، معلم یا کشاورز باشد، حتی نمی تواند به تنهایی به بزرگترهای خود رسیدگی کند اما اگر یک خانواده ای فرزندان متعدد داشت، این فرزندان برکت زندگی هستند، ما باید مدیریت، اقتصاد، فرهنگ جامعه و برکت خانواده‌مان را در فرزندان فراوانی که خدا عنایت کند و ملت هم همت داشته باشند، جست‌وجو کنیم.

آیت الله عابدینی یادآورشد: رهبری فرمودند مهم ترین ظرفیت امیدبخش در کشور ما، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است، جوانانی که مؤمن، دیندار و دانشمند بوده و اهل تقوا هستند، هر کدام از این ها گره گشای مشکلات جامعه ما به حساب می آیند.

جوانان با ازدواج بموقع و فرزندآوری به تقویت بنیان خانواده کمک کنند

تأمین رزق و روزی همسر و فرزندان، وعده قطعی خداوند است

وی تصریح کرد: باید این فرصت را تقویت کرد و جوانان را تشویق کنیم تا ازدواج کرده و بهخ شکلا تشکیل خانواده باشند که خوشبختانه دولت در این زمینه اقدامات خوبی داشته و مشوق هایی تدوین کرده تا جوانان ما برای اینکه فرزندان بیشتری داشته باشند، اشتیاق داشته باشند.

آیت الله عابدینی یادآورشد: باید به خدا توکل کرد زیرا خداوند پس از آنکه دستور ازدواج را صادر کرد، فرمود اگر انسان ها فقیر بودند من با فضل خودم آنها را بی نیاز می کنم و ما باید به وعده خدا اعتماد کرده و در مسیر تشکیل زندگی همت کنیم و به خاطر ترس از تنگدستی این سنت حسنه را به تعویق نیندازند.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به مناسبت های هفته، سالروز فتح خرمشهر، روز مقاومت و ایثار را تبریک گفت و ادامه داد: امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، صدام گفته بود اگر ایرانی ها توانستند خرمشهر را پس بگیرند من کلید بصره را به آنها می دهم؛ یعنی از تدارکات حفاظتی خود مطمئن بود اما در نهایت خرمشهر با قدرت خدایی آزاد شد.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: آمریکا بعد از شکست در ایران، عراق، سوریه، افغانستان، غزه، یمن و آفریقا جا دارد از کاخ سفید به بیغوله های ذلت، شکست و رسوایی اسباب کشی کند چرا که دیگر کاخ سفید به درد آنها نمی خورد و سیاهی و تیرگی روزی آنها شده است.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: عضو جدید مقاومت اسلامی در بحرین، بنام سرایا الاشتر است که با موشک صهیونیست ها را مورد هدف قرار دادند که جای خرسندی دارد و می دانیم ملت های مسلمان در مقابل دولت های خیانت و سازش خواهند ایستاد و شاهد پیشرفت مقاومت اسلامی خواهند بود.

جوانان با ازدواج بموقع و فرزندآوری به تقویت بنیان خانواده کمک کنند

وی بمناسبت بزرگداشت ملاصدرای فیلسوف، حکیم و عارف بزرگ اسلام نیز مطالبی بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه افزود: ستاد نماز جمعه قزوین با حضور شما مردم مؤمن و جوانان، نصیحت ها و راهنمایی هایتان در جشنواره فرهنگی هنری ستادهای نمازهای جمعه کشور به عنوان برتر شناخته شد که از همه دست اندرکاران تقدیر می کنیم.

انتهای پیام

نظر شما