شناسهٔ خبر: 66707422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه موقت ایلام:

استکبارستیزی ایران به الگویی جهانی تبدیل شده است

خبرگزاری صدا و سیما

خطیب موقت نماز جمعه ایلام، گفت: انقلاب ایران و ایستادگی در برابر استکبار به یک شاخص برای دنیای اسلام و تمام جهان امروز تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت الاسلام وعد مرادبیگی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی شهر ایلام، اظهار کرد: انقلاب ایران به عنوان یک شاخص برای دنیای اسلام و تمام جهان امروز تبدیل شده است و اگر یمن و غزه در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی و نظام استکباری مقاومت می کنند به برکت مقاومت و ایستادگی نظام و ملت ایران اسلامی در برابر ظلم است.

وی با اشاره به دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، ابراز کرد: استان ایلام در این ایام میزبان خُدام و پرچم حرم رضوی بود و شمیم ولایت و امامت را در سراسر استان منتشر کرد.
امام جمعه موقت ایلام تشریح کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) در عین حال که در مسیر علم، دین، تقوا و عبادت الهی گام برمی داشت؛ اطاعت و تبعیت از ولایت را سرلوحه زندگی خود قرار داد که باید امروز برای جامعه ما الگو باشد.
حجت الاسلام مرادبیگی ابراز کرد: دشمنان نظام و انقلاب، ارزش‌های دینی و اسلامی را هدف قرار داده اند؛ به گونه‌ای که در جریان اغتشاشات ۱۴۰۱ تلاش کردند کانون و بنیان خانواده و ارزش‌های دینی را مورد هجمه و آسیب قرار دهند تا در مسیر اهداف شوم خود گام بردارند.
وی بیان کرد: شخصیت‌هایی مانند سردار سلیمانی، شهید همت و خرازی از دامن مادر‌های محب اهل بیت (ع) تربیت یافته اند و در نظام و انقلاب اسلامی تأثیرگذار بودند و دشمن نیز از این موضوع در هراس است و تلاش می‌کنند که حضور و بروز چنین مادر‌هایی در جامعه ما کم رنگ شود تا اهدافشان محقق شود.
امام جمعه موقت ایلام با اشاره به گرامی داشت روز ملی جمعیت ابراز کرد: جامعه‌ای که فراوانی جمعیت جوان در آن نباشد از نظر قدرت دفاعی، علمی، اقتصادی و سایر حوزه‌ها ضعیف می‌شود و اگر جامعه پیر شود نمی‌تواند ظرفیت‌ها و داشته‌های خود را آن طور که باید و شاید نشان دهد.
حجت الاسلام مرادبیگی با اشاره به تصویب قوانین جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی و اجرای آن از سوی دولت، تصریح کرد: دولت سیزدهم در این زمینه برنامه ریزی خوبی داشته و تلاش می‌کند؛ اما در حوزه پرداخت تسهیلات بانک ها، واگذاری زمین و مسکن کم کاری‌هایی وجود دارد که باید مرتفع شود و بدنه پایین دولت پای کار بیایند تا مردم حلاوت قانون جوانی جمعیت را بچشند.
خطیب موقت نماز جمعه ایلام در ادامه با بیان این که اهداء خون هم برای اهداء کننده موجب سلامتی می‌شود و هم زندگی بخشی به افراد نیازمند است، افزود: اهداء خون به عنوان یک صدقه جاریه است و امید است که مردم استان در این زمینه، همچون گذشته تکلیف خود را انجام بدهند و به کمک نیازمندان بشتابند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: آزادسازی خرمشهر، یک شاخص برای دنیای اسلام و تمام جهان است و مقاومت امروز دنیای اسلام در برابر استکبار به برکت مقاومت و ایستادگی نظام و ملت ایران در طول بیش از ۴۴ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی است.
امام جمعه موقت ایلام ابراز کرد: مردم ایران اسلامی در خرمشهر هم ولایت مداری و هم قدرت معنوی خود را نشان دادند و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، فتح خرمشهر‌ها در پیش است و امروز مردم با تبعیت از رهبری، توطئه‌های دشمن را خنثی کرده اند.
وی با بیان این که وعده صادق یک فتح خرمشهر دیگر بود، گفت: عملیات وعده صادق، عملیات بسیار پیچیده‌ای بود که دشمن را متوجه قدرت نظامی ایران کرد.
خطیب موقت نماز جمعه ایلام با تاکید بر این که دولت سیزدهم موضوع معیشت را به شکل فوری در اولویت قرار دهد، خاطرنشان کرد: نظارت بر بازار باید دقیق انجام شود و امیدواریم که مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم رفع شود.

<div id="video-display-embed-code_11123661"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4236701/11123661?width=600&height=350"></script></div>
 
ترویج فرهنگ ازداواج آسان و کمک به اشتغال و تأمین مسکن جوانان، گرامی داشت دهه کرامت و تقدیر از عشایر به عنوان بازوان اقتصادی و حافظان آداب و رسوم بومی از مهمترین محور‌های خطبه‌های نماز
جمعه شهرستان‌های استان بود
 
<div id="video-display-embed-code_11123817"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4236701/11123817?width=600&height=350"></script></div>
 
 
 

نظر شما