شناسهٔ خبر: 66707337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امام جمعه موقت اهواز:

خرمشهر نماد مقاومت، عزت و افتخار است

آیت‌الله حیدری ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) گفت: باید بزرگترین درس‌ها را در دهه کرامت بگیریم چراکه در صورت توسل به اهل بیت (ع) شفاعت نصیب ما خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، آیت‌الله «محسن حیدری» امام جمعه موقت اهواز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اهواز، دغدغه اصلی بشریت را بحث جمعیت دانست و اظهار داشت: طرحی در قرن بیستم میلادی برای کنترل جمعیت مطرح شد اما خود کشورهای غربی قبل از همه پشیمان شدند.

وی با بیان اینکه این قانون نادرست را بر کشورهای جهان سوم به ویژه مسلمانان تحمیل کردند، افزود: متاسفانه کنترل جمعیت در دهه ۷۰ و ۸۰ شتاب گرفت و فرهنگ سازی افراطی مبنی بر فرزند کمتر زندگی کمتر انجام شد.

خطیب جمعه اهواز گفت: ایران اسلامی در سال‌های آینده به سمت پیری می‌رود مگر اینکه جوانان را به ازدواج و فرزندآوری تشویق کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سال‌های قبل بیان کردند که باید مدلی طراحی شود تا هر خانواده چند فرزند داشته باشد اما به حرف ایشان توجه نشد و اکنون با بحران جدی جمعیت مواجه هستیم.

آیت‌الله حیدری ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) بیان داشت: باید بزرگترین درس‌ها را در دهه کرامت بگیریم چراکه در صورت توسل به اهل بیت (ع) شفاعت نصیب ما خواهد شد.

وی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: خرمشهر نماد مقاومت، عزت و افتخار است؛ امروز فرهنگ دفاع مقدس به منطقه منتقل شده و مردم عراق و سوریه با همین فرهنگ در مقابل داعش ایستادند.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: مردم غزه با تاسی از این فرهنگ، مقاومت کردند و به طور قطع پیروز می‌شوند اگرچه تاکنون بیش از ۳۵ هزار شهید تقدیم کرده‌اند.

آیت‌الله حیدری با اشاره به افتتاح ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری افزود: دوره پنجم مجلس در بحث فرهنگ مطالبه گری کارنامه خوبی داشته و این مسیر همچنان با قوت ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر شما