شناسهٔ خبر: 66707316 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه آستارا تأکید کرد؛

نقش شاخص‌های فرهنگی در مسأله فرزند آوری و افزایش جمعیت

آستارا- امام جمعه آستارا با تأکید بر نقش شاخص‌های فرهنگی در مسأله فرزند آوری و افزایش جمعیت گفت: جایگزین کردن حیوان خانگی جای فرزند یکی از معضلات بزرگ جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آستارا با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به هیأت علمی پنجمین کنگره جهانی امام رضا (ع) مبنی بر معرفی ائمه اطهار به دنیا اظهار کرد: شناخت امام (ع) برای مسلمانان و شیعیان شرط کمال ایمان و موجب نجات از هلاکت بوده و برای جهانیان به عنوان الگوی یک انسان کامل قابل درک و شناسایی است.

وی با بیان ویژگی‌های امام معصوم در کلام امام رضا (ع) بر ضرورت احیای امر اهل بیت (ع) به وسیله فراگرفتن و گسترش علوم ایشان که در حقیقت جلوه و انعکاس علم الهی است تأکید کرد و افزود: دل‌های آماده مردم پذیرای حقایق زیبا و شیرین کلام ائمه اطهار هستند.

امام جمعه آستارا با اشاره به ۳۰ اردیبهشت روز جمعیت، به اهمیت بحث جمعیت و داشتن نیروی انسانی برای کشور اشاره و اظهار کرد: بعضی‌ها سعی دارند مشکلات اقتصادی و معیشتی را مانع اصلی فرزندآوری جلوه دهند در حالی که بسیاری از کشورهای پیشرفته و برخوردار دنیا نیز از کاهش جمعیت و نبود نیروی انسانی رنج می‌برند و معلوم می‌شود عوامل دیگری در این قضیه دخیل هستند.

وی با تأکید بر نقش شاخص‌های فرهنگی در مسأله فرزند آوری و افزایش جمعیت گفت: متأسفانه تغییر سبک زندگی و جایگزین کردن حیوان خانگی به جای فرزند یکی از معضلات بزرگی است که بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه مردم کشور ما نیز با آن درگیر هستند که این امر عواقب سو بسیاری دارد.

حجت‌الاسلام باقری ارومی در ادامه بر حفظ حقوق حیوانات در اسلام به ویژه در کلام و سیره اهل بیت (ع) تأکید کرد و گفت: حفظ حرمت و حقوق حیوان به این معنا نیست که آنها را وارد خانه و زندگی خود کنیم؛ چرا که آنها به طبیعت و جمع حیوانات تعلق دارند و این کار نوعی ظلم در حق حیوانات است.

وی با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی گفت: آزادسازی خرمشهر تحقق عینی وعده الهی در نصرت مؤمنان و شکست ظالمان بود و امروز این سنت الهی را در شکست‌های پی در پی و همه روزه آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌بینیم.

امام جمعه آستارا به اخراج نیروهای آمریکایی از کشور نیجر در آفریقا اشاره کرد و گفت: نیجر کشوری نیست که جزو محور مقاومت باشد ولی به لطف خدا تغییر سیاست حاکمان آن در انتخاب هم پیمانان نظامی موجب خفت و خواری آمریکا و از دست دادن پایگاه خود در آفریقا شد.

نظر شما