شناسهٔ خبر: 66707003 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تحولات امروز جهان متأثر از انقلاب اسلامی است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: تحولات امروز جهان متأثر از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و زحمات و تلاش‌های فرزندان اسلام در جبهه حق است که قطعاً پیروزی را برای جهان اسلام فراهم خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین نوفرستی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیرجند که با شکوهی خاص در مسجد جامع المهدی(عج) برگزار شد با گرامیداشت دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) اظهار کرد: تاریخ سیاسی و اجتماعی ائمه اطهار از جمله امام رضا(ع) باید مورد مطالعه و توجه قرار گیرد ‌و همه آنان بر مبارزه با طاغوت و زمینه‌سازی حکومت الهی تأکید دارند.

وی با اشاره به جایگاه معنوی ائمه اطهار(ع) گفت: ما آنان را جانشین خدا بر روی زمین و واسطه فیض الهی می‌دانیم و حقیقت قرآن در نزد مطهرین و اطاعت از آنان واجب است.

امام جمعه موقت بیرجند به مظلومیت اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: دست بنی‌امیه و بنی‌عباس به قتل ائمه اطهار(ع) آلوده است که اوج آن جریان کربلا است.

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: مردم جریان بنی‌عباس را ظالم می شناسند و می‌دانند که این خلفا، مقام امامت و ولایت که برای ائمه اطهار(ع) است را غصب کردند.

وی به تحلیل شرایط سیاسی دوران امامت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) پرداخت و یادآور شد: مهمترین نکته در سیره سیاسی امام رضا(ع) مسئله پذیرش ولایتعهدی بود که از سوی مامون عباسی به ایشان پیشنهاد شد.

خطیب جمعه موقت بیرجند ادامه داد: امام با پذیرش ولایتعهدی از همه فرصت‌ها برای معرفی مسئله امامت و ولایت و بیان حقانیت خود استفاده می‌کند و ضربه‌ای بر پیکره نظام طاغوت وارد کردند.

حجت الاسلام نوفرستی به پیروزی انقلاب اسلامی با هدایتگری امام راحل(ره) اشاره کرد و گفت: مردم ایران بعد از سال‌ها به حقیقت امامت و ولایت رسیدند و امیدواریم زمینه انتقال فرهنگ الهی و اسلامی به سراسر عالم فراهم شود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه فسادهای که در جامعه ظاهر می‌شود نتیجه عملکرد خود انسان است و تقوا می‌تواند ما را نجات دهد، بیان کرد: انسان مؤمن در ارتباط با مؤمنین اهل تواضع و رحمت و در مقابل دشمنان باصلابت است.

وی به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کمال امنیت و سلامت اشاره کرد و گفت: هر چند از نظر رقابت، مشارکت 41 درصد مردم در این دوره از انتخابات مطلوب نیست و قطعاً هر یک مسئولان باید کوتاهی‌ها خود را بررسی کند که چرا باید مشارکت مردم پایین باشد.

حجت الاسلام نوفرستی بر رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه سال آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود باید زمینه را برای مشارکت هر چه بیشتر مردم با عملکرد خوب مسئولان اجرایی و قوای سه‌گانه فراهم کنیم.

خطیب جمعه موقت بیرجند تأکید کرد: از نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود که به مبانی و ارزش‌های اسلامی انقلاب، استقلال همه جانبه کشور پایبند باشند و حساسیت در مقابل دشمنان و عدم تبعیت از آنان، تقوای دینی و سیاسی، اجتناب از تبعیض و فساد، شایسته‌سالاری و انقلابی عمل کردن را در دستور کار قرار دهند.

حجت الاسلام نوفرستی با گرامیداشت سوم خرداد و آزادی خرمشهر تصریح کرد: عملیات بیت‌المقدس بیش از 5 هزار کیلومتر از خاک کشور را آزاد کرد و امام خمینی(ره) همان روز فتح خرمشهر، در پیامی این پیروزی را تبریک گفتند و در تجلیل از رزمندگان فرمودند: آنان فوق تشکر امثال من هستند. آنان به یقین مورد تقدیر ناجی بشریت و برپاکننده عدل الهی در سراسر گیتی- روحی لتراب مقدمه الفداء- می‌باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به عنوان کشوری قدرتمند مطرح است و دشمن هم از این غافل نیست، عنوان کرد: دشمن نمی‌خواهند این عظمت ایران اسلامی را ببینند، اما این اراده خداوند بود که در مقابل صدام پیروز شویم.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: بعد از جریان طوفان‌الاقصی، موشک‌ها اثر دارد و حضور پهپادها از ایران اسلامی تا 2 هزار کیلومتر آن‌ طرف‌تر اثر دارد که اولین آثار آن را این روزها با فریاد عدالتخواهی، مبارزه با ظلم‌ها و استقلال کشورها در دانشگاه‌های امریکا و غرب شاهد هستیم.

حجت الاسلام نوفرستی تأکید کرد: انقلاب اسلامی، هسته‌های خود را اقصی نقاط عالم شکل می‌دهد و زمینه را فراهم خواهد کرد و این تحولات امروز جهان متأثر از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و زحمات و تلاش‌های فرزندان اسلام در جبهه حق است که قطعاً پیروزی را برای جهان اسلام فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/250

نظر شما