شناسهٔ خبر: 66705683 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مخابرات و فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۲؛

مبادله ۱۵ میلیون پیام هوانوردی

در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ در حوزه مخابرات هوانوردی بیش از ۱۵ میلیون پیام مرتبط با عملیات پروازی، گزارشات جوی و ... در شبکه AFTN  فرودگاه مهرآباد مبادله شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد، حسین شاکری رئیس اداره مخابرات وفناوری اطلاعات هوانوردی گفت: در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ در حوزه مخابرات هوانوردی بیش از ۱۵ میلیون پیام مرتبط با عملیات پروازی، گزارشات جوی و ... در شبکه AFTN  فرودگاه مهرآباد مبادله شده است.

شاکری تاکید کرد: امروز فرصت مغتنمی است تا ضمن تبریک روز جهانی مخابرات و فناوری اطلاعات به همکاران متخصص در این حوزه،  به پروژه های شاخص این اداره در سالی که گذشت نیز اشاره ای شود: 

- استقرار سامانه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM)

- ایجاد سرویس پشتیبان AFTN مستقر در فضای پشتیبان 

- امن سازی ارتباطات AFTN شرکتهای هواپیمایی مستقر در فرودگاه مهرآباد

- تکمیل پروژه بهسازی و استانداردسازی مرکز داده (دیتاسنتر) فرودگاه مهرآباد

- توسعه زیرساخت شبکه ارتباطی به میزان ۸۲۵۰ متر و تکمیل رینگ فیبرنوری در گستره فرودگاه مهرآباد در دو مسیر بصورت پشتیبان؛  

- بهسازی واحد مخابرات هوانوردی و استانداردسازی مرکز داده دوم این اداره کل؛ تکمیل ضریب نفوذ VoIP در فرودگاه مهرآباد با افزایش ۴۶ درصدی تجهیزات از پروژه های اصلی این اداره در سالی که گذشت بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در حوزه پشتیبانی فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۲  نیز بیش از ۸۰۰۰ مورد خدمات پشتیبانی در حوزه‌های Help Desk،  Service Desk  و پشتیبانی زیرساخت و سامانه‌های ترمینالی  به نحو مطلوبی به نیازهای مختلف کاربران و سیستم‌ها ارائه گردیده است.

نظر شما