شناسهٔ خبر: 66705651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید بر گسترش همکاری‌ دانشگاهی بین ترکیه و ایران

خبرگزاری صدا و سیما

در دیدار جمعی از استادان زن دانشگاههای ترکیه با تعدادی از بانوان فعال حوزه‌های سلامت، فرهنگ و سیاست تبریز بر گسترش همکاری‌ دانشگاهی بین ترکیه و ایران تاکید شد.

صاحب‌خبر -

تاکید بر گسترش همکاری‌ دانشگاهی بین ترکیه و ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی در این نشست هفت نفر از استادان بانوی دانشگاه ایغدر ترکیه با تعدادی از بانوان فعال حوزه‌های سلامت، هنر، فرهنگ و سیاست تبریزی دیدار و بر لزوم گسترش همکاری‌های دانشگاهی مشترک بانوان ۲ کشور تاکید کردند.

 مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در نشست تخصصی ماهده (سلسله بحث‌های زن در امتداد تاریخ) اظهار کرد: با توجه به اهمیت نقش و جایگاه بانوان در جامعه و به خصوص ایران اسلامی، اقدام به برگزاری نشست‌ها به نام نشست «ماهده» کرده‌ایم که در نشست امروز میزبان تعدادی از بانوان دانشگاهی و پژوهشگر ترکیه‌ای هستیم.

زهرا کوهی با بیان این‌که ماهده به معنای گستراننده و از نام‌های خداوند متعال است افزود: زن، گستراننده بسیاری از عنایات خداوند متعال است و در امتداد تاریخ، چرخ‌های جریان سازی را از داخل خانه تا پایان دنیا به حرکت در می‌آورد.

وی ادامه داد: صحبت از زنان و کار‌های آنها، کار بسیار سختی است، زیرا یک زن که در خانه زحمات بسیاری برای خانواده و انجام وظایف زندگی خود متحمل می‌شود، در جامعه و کار‌های اجتماعی نیز خود را به زحمت می‌اندازد تا بتواند جایگاه ارزشمند خود را بشناساند.

کوهی گفت: یکی از فواید برگزاری این نشست‌ها، شکل گیری ارتباطات و کار‌های مشترک بین کشور‌ها است. توجه به کشور‌های همسایه و ارتباطات بین المللی و استفاده از اشتراکات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز مورد تاکید مقامات استان و کشور است.

وی با تاکید بر این‌که می‌خواهیم این ارتباطات در سال جاری گسترش یابد افزود: برای کسب موفقیت در این مسیر طبق فرمایش امام راحل باید به ۲ اصل یادگیری زبان و آشنایی با فرهنگ کشور‌ها توجه کنیم و آن زمان است که می‌توان زمینه اشتراک بین دولت‌ها و ملت‌ها به خصوص زنان آن سرزمین را ایجاد کرد.

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی همچنین از طراحی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با کشور‌های همسایه و نیز برنامه ریزی برای یک رویداد خانوادگی در حوزه کسب و کار اشاره کرد و از همه علاقمندان برای ارائه پیشنهاد در این حوزه دعوت کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: طبق فرمورده رهبر معظم انقلاب، زنان، نیمی اثرگذار از جامعه بوده که بر نیم دیگر جامعه نیز اثر دارند. امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز همواره به جایگاه مهم بانوان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و سایر برهه‌های تاریخی و تمدن آفرین کشورمان اشاره داشته‌اند و اعتقاد دارند که زنان، تمدن و گفتمان را در دنیا ایجاد کرده‌اند.

در ادامه استادان دانشگاه ایغدر ترکیه به بیان نظرات و صحبت‌های خود پرداختند.

 

نظر شما