شناسهٔ خبر: 66705268 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

باکو: محل جدید سفارتخانه جمهوری‌ آذربایجان در ایران تعیین شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان آیخان حاجی‌زاده امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران تصریح کرد که محل جدید سفارتخانه این کشور در تهران مشخص شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حاجی‌زاده تصریح کرد: «در چند ماه گذشته، در چارچوب تماس‌ها و مذاکرات بین مقام‌ها و نهادهای ذی ربط دو کشور، انتظارات کشور ما به طرف مقابل منتقل شد و با طرف ایرانی، اقدامات مناسبی انجام گرفت تا سفارتخانه ما به محل جدیدی منتقل شود که امن‌تر باشد و تمام شرایط لازم برای سفارتخانه را برآورده کند».

طبق گزارش‌ رسانه‌های محلی جمهوری آذربایجان، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان سپس با تأیید این‌که محل جدید سفارتخانه باکو در تهران مشخص شده گفت «در حال حاضر اقدامات مناسب جهت ایجاد شرایط لازم برای سفارت در محل و ساختمان مذکور در حال انجام است».وی در پایان تأکید کرد «پس از اتمام اقدامات مذکور، قرار است فعالیت سفارتخانه ما در مکان جدید از سرگرفته شود».

پس از حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران در هفتم بهمن‌ ۱۴۰۱ که به کشته و مجروح شدن سه پرسنل این سفارتخانه انجامید، دولت این کشور سفارتخانه در تهران را تعطیل کرد. هفتم بهمن سال جاری جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات عامل حمله به این سفارتخانه با حضور متهم پرونده و وکلای وی برگزار و قاضی در پایان این جلسه، ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام و رئیس دادگاه هم گفت که حکم در مهلت قانونی صادر خواهد شد.

پس از آن سخنگوی وزارت خارجه ناصر کنعانی نسبت به آغاز مجدد فعالیت‌های سفارت در تهران ابراز امیدواری کرد و ۲۹ بهمن هم معاون وزیر خارجه علی باقری مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان را رو به جلو و پیشرفت خواند.به گفته برخی منابع مطلع این احتمال وجود دارد که بازگشایی این سفارتخانه در سالجاری شمسی انجام شود.

نظر شما