شناسهٔ خبر: 66705263 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در هفته‌ای که گذشت صورت گرفت؛

ورود ۵۵۶ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت

کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.

صاحب‌خبر -

طبق مصوبات سازمان بورس، صندوق‌های با درآمد ثابت موظف هستند که حداقل ۷۵ درصد از دارایی خود را به اوراق بهادار با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی اختصاص دهند.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص عملکرد آنها در هفنه کاری که گذشت گفت: در هفته کاری که گذشت صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود نقدینگی ۵۵۶ میلیارد تومانی بودند در حالی که بازار سهام شاهد خروج نقدینگی هزار و ۳۲۹ میلیارد تومانی بود.

او افزود: در این هفته کاری صندوق‌های با درآمد ثابت تنها ۱۴۸ میلیارد تومان شاهد خروج نقدینگی بودند و بعد از آن در روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۳۷، ۲۰، ۲۴۲ و ۴۰۵ میلیارد تومان ورودی نقدینگی را ثبت کردند و در مجموع در این هفته کاری ۵۵۶ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به صندوق‌های با درآمد ثابت رقم خورده است.

گفتنی است، در هفته کاری قبلی صندوق‌های با درآمد ثابت یکشنبه و دوشنبه به ترتیب ۲۵۵ و ۹۱ میلیارد تومان نقدینگی از دست دادند و دو روز سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتيب ۱۰۹ و ۵۰۷ میلیارد تومان ورود نقدینگی را شاهد بودند و در مجموع  صندوق‌های با درآمد ثابت ۲۷۰ میلیارد تومان ورود نقدینگی را ثبت کرده بودند.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

نظر شما