شناسهٔ خبر: 66705260 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت‌ الله سعیدی:

نقش مردم در پیروزی و استقرار حکومت اسلامی بسیار حائز اهمیت است

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه‌معصومه(ع)، نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار حکومت اسلامی را مهم دانست و گفت: بعد از تقدیم شهدای بزرگی همچون شهید محمدباقر صدر و شهید محمدباقر حکیم در عراق و شهدای گرانقدر زیادی در ایران، حکومت الهی مستقر شد، نقش مردم در پیروزی و استقرار حکومت اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌ الله سید محمد سعیدی، در دیدار جمعی از علما و طلاب حوزه علمیه نجف که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: ما در جمع خودمان که می‌نشینیم طبق دستور اهل‌بیت علیهم السلام که فرمودند: “رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا” موظفیم به دو قسمت در احیای امر اهل‌بیت علیهم السلام صحبت کنیم.

وی افزود: قسمت اول نشر معارف و علوم اهل‌بیت است، که امام رضا می‌فرماید: “فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا»، و در روایات دیگری از اهل‌بیت به خصوص امام صادق دارد که گاهی ایشان از مخاطبشان سوال می‌کردند که آیا دور هم جمع می‌شوید و مطالب ما را بیان می‌کنید این نشان می‌دهد که آنان اهتمام ویژه‌ای به این کار داشتند که ما وقتی دور هم جمع می‌شویم مطالب و معارف آنان را بیان کنیم.

امام جمعه قم گفت: بر اساس این رهنمود اهل‌بیت‌(ع) یکی دیگر از وظایف ما معرفی دشمنان این زمانه است، دشمنانی که از انسجام و اعتصام ما به حبل‌الله‌المتین نگران هستند و دسیسه می‌کنند.

وی اضافه کرد: امر دوم که باید در خصوص آنان صحبت کنیم، بیان نعمت خدا و دشمن شناسی است، شما در سیره حضرت موسی(ع) ملاحظه فرمودید که قرآن در خصوص آن می‌فرماید “وَاذْکُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ” این آیه ظاهرش مال حضرت‌موسی(ع) و قومش است ولی واقعش این است که عالم و درس آموز برای همه ملت‌های مؤمن است که آنها هم فضل و نعمت خداوند را بشناسند و نیز دشمنانشان را بشناسند.

امام جمعه قم گفت: کشور ایران و عراق در زمانی زیر دست دو فرعون و دو رژیم فرعونی اداره می‌شد، انواع ظلم‌ها و ستم‌ها از این دو رژیم به مردم کشور روا داشته شد و اموال، معادن و نفت آن کشورها غارت شد و از این هم مهم‌تر هجمه بر معارف و ارزش‌های دینی و اسلامی بر این دو کشور روا داشتند تا آنکه خداوند تبارک و تعالی برای این دو کشور فرصتی پیش آورد.

وی افزود: در ایران اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و در عراق مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه و مبارزان و مجاهدان قیام کردند و دست فرعون‌ها و این رژیم‌ها را قطع کردند.

سعیدی نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار حکومت اسلامی را مهم دانست و گفت: بعد از تقدیم شهدای بزرگی همچون شهید محمدباقر صدر و شهید محمدباقر حکیم در عراق و شهدای گرانقدر زیادی در ایران، حکومت الهی مستقر شد، نقش مردم در پیروزی و استقرار حکومت اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: نقش مردم در نصرت الهی بسیار مهم است، اگر در نهضت، قیام و حرکتی نصرت خدا باشد ولی نصرت مومنین نباشد آن نهضت و قیام به پیروزی نمی‌رسد، همانطور که بهترین، معصوم‌ترین و متخصص‌ترین رهبر یعنی حضرت امیرالمومنین و معصوم‌ترین شخص یعنی حضرت زهرا در صحنه بودند ولی مردم آن زمان مدینه صحنه را رها کردند و امر رهبری بعد از پیامبر به جای دیگری کشید.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه‌معصومه(ع) گفت: فلذا در سوره مبارکه انفال خداوند متعال می فرماید “ایدک بنصره و بالمومنین”، خداوند نفرمود که به التجار یا به السلاطین، بلکه فرمود “بالمومنین”، یعنی نقش مردم و مومنین در پیروزی بسیار مهم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز نقش و تکلیف ما و شما به عنوان طلبه، علما و حوزه‌های علمیه این است که مردم را در صحنه حفظ کنیم و نقش و تاثیر ما طبق آیه شریفه “الذین یبلغون رسالات الله” اول باید خودمان رسالات الهی را به مردم به صورت صحیح برسانیم و از غیر خدا نترسیم، این تبلیغ ما برخی به زبان ولی بیش از آن به عمل ماست و نقش ائمه جماعات و جمعه بسیار مهم است.

وی بیان کرد: اگر امام جمعه در خطبه، مردم را به تقوای الهی دعوت می‌کند یک روز به زبان بگوید و شش روز نیز باید به آن عمل نماید، همانگونه که امام صادق(ع) فرمودند: “کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم”، اگر در این دو جبهه خوب عمل کنیم و تلاش نماییم هیچ قدرتی نمی‌تواند از آمریکا و صهیونیست و حامیانش بر ما مسلط شود.

آیت الله سعیدی در پایان گفت: قدر خودتان را بدانید، شما خیلی پیش خداوند متعال و امام زمان(عج) عزیز هستید و این نقش موثر که ابلاغ رسالت الهی است با این لباس و کسوت امام عصر به شما داده شده است، قدرشناس باشید و این راه را باید ادامه بدهید که ان‌شاءالله به زمان ظهور حضرت ولی عصر برسیم.

نظر شما