شناسهٔ خبر: 66704720 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اگر ماشین دارید حتما بخوانید! آخرین مهلت برای پلاک های مخدوش اعلام شد

هر مخدوشی پلاک به معنای عامدانه بودن آن نیست زیرا پلاک برخی خودروها به مرور زمان تیره و ناخوانا می‌شود اما در هر صورت این مساله می‌تواند مالکان این خودروها را نیز با مشکل مواجه کند.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ براساس اعلام رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور فراجا ، مهلت تعویض پلاک های سوخته و مخدوش خودروها روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت پایان می‌یابد و پس از آن به محض مشاهده توسط پلیس، اعمال قانون و توقیف شده و معرفی به مراجع قضایی نیز انجام خواهد شد.

ایسنا نوشت: متاسفانه در سطح شهر کم نیستند خودروهایی که برای تردد در محدوده طرح ترافیک و فرار از دوربین‌های راهنمایی و رانندگی پلاک‌هایشان را مخدودش می‌کنند. این در حالیست که هرگونه دستکاری و مخدوش کردن عامدانه پلاک خودرو جرم است.

ناگفته نماند هر مخدوشی پلاک به معنای عامدانه بودن آن نیست زیرا پلاک برخی خودروها به مرور زمان تیره و ناخوانا می‌شود اما در هر صورت این مساله می‌تواند مالکان این خودروها را نیز با مشکل مواجه کند.

اخیرا پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام فراخوانی خودروهای پلاک مخدوش را برای تعویض فراخواند و طبق گفته سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور فراجا، مالکان پلاک های سوخته و مخدوش تا آخر اردیبهشت مهلت دارند برای تعویض پلاک مراجعه کنند.

وی با اشاره به قانون برخورد با پلاک های مخدوش اظهار کرد: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در مشخصات و ارقام پلاک و ارکان وسیله نقلیه، جرم محسوب شده و پلیس موظف است ضمن توقیف وسیله نقلیه مالک و راننده وسیله نقلیه را به مراجع قضایی معرفی نماید. در قانون مذکور برای فردی که پلاک وسیله نقلیه خود را به عمد مخدوش نماید از ۶ ماه تا یکسال حبس نیز پیش بینی شده است.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور فراجا خبر داد : مالکان وسیله نقلیه ای که مخدوشی پلاکشان مربوط به سال ۱۳۹۳ باشد، می توانند تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری با حضور در مراکز تعویض پلاک  به صورت رایگان نسبت به تعویض پلاک وسیله خود اقدام کنند.  مالکان وسیله نقلیه ای که پلاکشان بعد از سال ۹۳ به صورت عمد مخدوش کرده باشند تا آخر اردیبهشت ماه مهلت دارند با پرداخت هزینه ولی بدون اعمال قانون، پلاک وسیله نقلیه خود را تعویض نمایند.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور فراجا خاطر نشان کرد: کلیه مالکان وسایل نقلیه ای که پلاکشان مخدوش شده است، اگر از مهلت مقرر استفاده نکنند، از خرداد سال جاری به محض مشاهده توسط پلیس، اعمال قانون و توقیف شده و معرفی به مراجع قضایی نیز انجام خواهد شد.


 

پلیس راهور راهنمایی و رانندگی پلاک خودرو دستکاری پلاک خودرو دستکاری پلاک پلاک های مخدوش دستکاری پلاک ماشین

نظر شما