شناسهٔ خبر: 66704654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

رییس جمهور در جمع مردم نوشهر:

قفل شهرک صنعتی نوشهر پس از سال ها باز شد/ میانکاله تهدید نیست

رییس جمهور از بازگشایی قفل شهرک صنعتی نوشهر پس از سه دهه با تلاش دولت خبر داد و گفت: با این طرح حداقل بیش از هزار شغل در این شهرستان ایجاد می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی صبح جمعه در دیدار مردم غرب مازندران در مصلی نوشهر با تبریک دهه کرامت گفت: هویت فرهنگی استان مازندران با عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) رقم خورده است.

وی با بیان اینکه هویت مردم مازندران با دین و آموزه‌های آن رقم خورده است، ادامه داد: هویت مردم با ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان و با ایثارگران و جانبازانی که سند هویت این مردم برای دفاع از کشور هستند، رقم خورده است.

رئیس جمهور با تقدیر از حضور مردان و زنان، دختران و پسران و جوانان در مراسم گفت: مردم همواره پشتیبان ارزش‌های انقلاب بوده و هستند و فرهنگ و هویت مردم استان فرهنگی است که هرگز با نظام ارتباطات و توسعه یافتگی که لازمه زندگی امروزی است، تحت شعاع قرار نخواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه باید شهر و روستای ما توسعه پیدا کند، ادامه داد: خوشبختانه گام‌هایی برای توسعه بندر نوشهر برداشته شده است.

حجت الاسلام رئیسی وجود نیروهای هوایی و دریایی و مسلح را در استان مازندران و شهرستان نوشهر برکت دانست.

تخصیص ۴,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های مازندران

رئیس جمهور با عنوان اینکه سه هزار میلیارد ریال در دور اول سفر برای جاده‌های مواصلاتی استان اعتبار در نظر گرفته شده بود، گفت: در این سفر نیز چهار هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه مشکل زیست محیطی سبب قفل شدن شهرک صنعتی در نوشهر شده بود، ادامه داد: مردم از دهه ۷۰ منتظر بودند که این مساله حل شود و اکنون قفل شهرک صنعتی که می‌تواند واحدهای صنعتی زیادی را فعال کند، باز شده است و سبب فعال شدن حداقل هزار شغل در نوشهر می‌شود.

رئیس جمهور به رفع موانع تولید و فعال کردن واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: غرب مازندران می‌تواند به قطب صنعتی نیز تبدیل شود و برای توسعه اقتصاد دریا محور نیز کارهای جدیدی در منطقه انجام می‌شود.

درآمد ما از دریا ۳ تا ۴ درصد است

وی با بیان اینکه درآمد ما از دریا ۳ تا ۴ درصد است در حالی که در برخی از کشورها تا ۵۰ درصد است، گفت: ارتقای این سهم در دستور کار دولت قرار دارد و مردم نیز باید حمایت کنند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر نقش دادن به مردم برای تحقق شعار سال گفت: دولت آماده فراهم کردن شرایط برای نقش آفرینی مردم است.

میانکاله تهدید نیست

رئیس جمهور با اشاره به جلسه مسائل استان گفت: آشوراده می‌تواند به مرکز گردشگری پرجاذبه برای استان و کشور تبدیل شود، همچنین میانکاله تهدید نیست بلکه یک فرصت برای گردشگری و اقتصاد منطقه است و باید با حفظ محیط زیست توسعه گردشگری در آن صورت گیرد.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان در جای جای استان مازندران گفت: در حوزه گردشگری فقط نباید به یک بعد آن توجه کرد بلکه باید برای اقتصاد گردشگری و فعالیت آن برنامه‌ریزی کرد تا حتی یک بیکار نیز نداشته باشیم.

بی عدالتی و تبعیض را نمی‌پذیریم

وی اجرای عدالت در توزیع امکانات و ظرفیت‌ها را از برنامه‌های مهم دولت بیان کرد و گفت ما بی‌عدالتی و تبعیض را در استان نمی‌پذیریم.

حجت الاسلام با بیان اینکه بخش عمده‌ای از تولید در استان مازندران بر دوش بانوان است، یادآور شد: از حضور در شالیزارها و برنجکاری گرفته تا باغات و فعالیت در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی، بانوان نقش آفرینی می‌کنند و از سوی دیگر باید به نیروی جوان بیش از پیش توجه شود.

رئیس جمهور از دستگاه‌های اداری خواست تا به جوانان میدان دهند و گفت: معتقدم هرجا جوانان حضور پیدا کردند مؤثر بودند البته پیشکسوتان نیز باید چراغ راه باشند.

استان شدن غرب مازندران در دولت بررسی می‌شود

وی به مساله زباله و زباله سوز در استان مازندران اشاره و اضافه کرد: این مساله موجب رنجش خانواده‌ها و مردم شده است از این رو باید دستگاه زباله سوز سریعاً فعال تا نگرانی مردم مرتفع شود.

حجت الاسلام رئیسی بابیان اینکه دغدغه مردم، دغدغه ما و رنج، شادی و نشاط آنان نیز رنج و شادی ماست، با اشاره به پلاکاردهایی مبنی بر ایجاد استان جدید در دست شماری از مردم در مراسم گفت: این مساله مدت‌ها مورد بحث است و ابعاد قضیه را در دولت بررسی می‌کنیم.

وی‌گفت: حضور مردم و ایستادگی آنان پشتوانه‌ای برای مردم مظلومان عالم از جمله غزه و فلسطین است زیرا خروش آنها پشتوانه‌ای برای همه ملت‌ها از جمله مردم غزه و فلسطین است و به برکت مقاومت مردم فلسطین، هرچه زودتر شاهد نابودی رژیم صهیونیستی و اسرائیل باشیم.

مهر

 

نظر شما