شناسهٔ خبر: 66704628 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بنیاد سینمایی فارابی

کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در انگلستان» منتشر شد

کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در انگلستان» از تازه‌های نشر بنیاد سینمایی فارابی به شمار می‌رود که در نمایشگاه کتاب تهران ارائه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از روابط ‌عمومی بنیاد سینمایی فارابی، کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در انگلستان» در ادامه انتشار سلسله کتاب‌های حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در سایر کشورها از سوی انتشارات بنیاد سینمایی فارابی در محل غرفه این بنیاد واقع در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد و به بازار نشر راه یافت.

این کتاب 180 صفحه‌ای که به قلم سارا مومنی و نظارت علمی محسن بیسادی راهی بازار نشر شده است، هفت فصل به خود می‌بیند که تقلید از هالیوود در محتوا، یک استراتژی تجاری در صنعت فیلم بریتانیا و تقلید از هالیوود در کسب‌وکار، اشتباه استراتژیک صنعت فیلم بریتانیا ازجمله آن‌هاست.

تاریخچه صنعت سینمای انگلستان، قوانین و مقررات حاکم بر صنعت سینمای بریتانیا، ساختار کلی مالی صنعت سینمای انگلستان و سیاست‌گذاری دولت برای حمایت از صنعت سینمای بریتانیا ازجمله دیگر فصل‌های کتاب یاد شده است.

سلسله کتاب‌های حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در سایر کشورها از منظر بررسی مؤلفه‌های حکمرانی و سیاست‌گذاری سینمایی و نقش آن در ادبیات سینمای ایران منتشر شده است.

مرکز انتشارات بنیاد سینمایی فارابی هم‌زمان با برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای پایانی نمایشگاه در محل شبستان اصلی مصلای تهران، راهرو 15 غرفه شماره 275 پذیرای علاقه‌مندان حوزه کتاب‌های سینمایی است.

انتهای پیام

نظر شما