شناسهٔ خبر: 66703601 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

منتخب مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی:

نمایشگاه کتاب یک رسانه عظیم است

منتخب مردم دورود و ازنا در مجلس دوازدهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب یک رسانه عظیم است، افزود: معرفی ظرفیت‌های فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب، تلاش امپراتوری‌های رسانه‌ای غرب را برای تخریب ایران بی‌اثر می‌کند.

صاحب‌خبر -

روح‌الله لک علی‌آبادی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب ظرفیت بسیار زیادی است، افزود: همزمانی برگزاری نمایشگاه حضوری و مجازی، به‌منظور اجرای عدالت فرهنگی گامی قابل تقدیر است.

منتخب مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب مانند ویترینی است که می‌تواند ظرفیت‌های فرهنگی کشور را به نمایش بگذارد، گفت: هرگاه قرار است یک ناهنجاری تبدیل به هنجار شود نیاز به یک کار فرهنگی بزرگ داریم، بسیاری از مسائل که دغدغه مردم، مسئولین و دولت است با فعالیت فرهنگی می‌تواند پاسخ مناسبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب می‌تواند یک الگو، برای مناسبت‌های فرهنگی در کشور باشد، ادامه داد: در مجلس دوازدهم با قوت و قدرت، پشتیبانی‌های لازم از نمایشگاه انجام می‌شود.

علی‌آبادی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: برخی مکان‌ها در نگاه مردم جایگاه خاصی دارد و صرف حضور در آن مکان مهم است. از سوی دیگر، برخی از مکان‌ها، امواج مثبتی دارند که در ناخودآگاه افراد تاثیر دارد و به نظر من نمایشگاه کتاب این‌گونه است.

وی با تاکید بر مزیت‌های برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: همه افرادی که در همه سطوح سنی و تحصیلی به نمایشگاه کتاب می‌آیند، فرهیخته هستند. این گردهمایی فرهیختگان را باید به فال نیک گرفته و قدر بدانیم.

لک علی‌آبادی افزود: به دلیل حضور ناشران و میهمانان خارجی در این رویداد فرهنگی، تبادل فرهنگی و ادبی خوبی شکل می‌گیرد و مردم ایران به یک همگرایی فکری و فرهنگی می‌رسند.

منتخب مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور ناشران محلی و استانی با افکار و عقاید مختلف از سراسر ایران موجب تقویت ریشه‌های عمیق فرهنگی و تبلور وحدت اقوام در کالبد نمایشگاه کتاب می‌شود، بیان کرد: مردم، فرهیخته و فرهنگ‌دوست هستند، اما در بسیاری از حوزه‌ها دچار خودتحقیری شده‌ایم و ظرفیت‌های مثبت مردم و کشور را به‌عنوان یک کشور و تمدن بزرگ نمی‌بینیم.

لک علی‌آبادی از نمایشگاه کتاب به‌عنوان یک رسانه عظیم یاد کرد و افزود: معرفی ظرفیت‌های فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب، تلاش امپراتوری‌های رسانه‌ای غرب را درباره تخریب ایران بی‌اثر می‌کند.

وی با اشاره به لزوم تبلیغ و معرفی نمایشگاه کتاب، گفت: رسانه‌ها و صدا و سیما تلاش خوبی برای پوشش نمایشگاه انجام می‌دهند. کارهای بسیار خوبی هم در فضای مجازی انجام می‌شود اما می‌توان کارهای گسترده‌تر و با محتوای غنی‌تری تولید و عرضه کرد. به‌واسطه همین تلاش‌ها، کتاب و کتاب‌خوانی به موضوع محوری صحبت‌های مردم و فضای رسانه‌ای تبدیل می‌شود.

لک علی‌آبادی با تاکید بر فضای گفتمان علمی در نمایشگاه کتاب گفت: در بسیاری از جشنواره‌های ورزشی و سیاسی و هنری، ورزشکاران یا سیاستمداران و هنرمندان الگو می‌شوند، اما نمایشگاه کتاب تنها جایی است که دانشمندان و فرهیختگان به‌عنوان الگو معرفی می‌شوند و از این نظر موقعیت و جایگاه نمایشگاه کتاب، فوق‌العاده است‌.

منتخب مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی درباره شعار نمایشگاه، گفت: «بخوانیم و بسازیم» بسیار هوشمندانه و خلاقانه انتخاب شده است و اصلاً راهی جز خواندن و علم برای ساختن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه خواندن نخستین دستور خدا به پیامبر گرامی اسلام بود، افزود: این نشان از اهمیت این موضوع دارد. تا وقتی که مطالعه ما رشد و پیشرفت نداشته باشد در هیچ چیزی رشد نخواهیم داشت.

به گزارش ایبنا، سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نظر شما