شناسهٔ خبر: 66703520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش ۳۰۰ درصدی مشارکت خیران در مدرسه‌سازی

مشاور وزیر آموزش و پرورش، گفت: در سال گذشته مشارکت خیران در نهضت مدرسه‌سازی با ۱۱ هزار میلیارد تومان تعهد، ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ضرغام پرنیان در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مشارکت خیران در نهضت مدرسه‌سازی با حدود 11 هزار میلیارد تومان تعهد، 300 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در سال گذشته 2970 پروژه در قالب 13 هزار و 327 کلاس به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد 344 پروژه با 1518 کلاس درس معادل 11 درصد به صورت تمام خیرساز و 1467 پروژه با 6129 کلاس درس معادل 46 درصد با مشارکت خیران و دولت بوده است. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 65 درصد این پروژه‌ها در فضاهای روستایی و حاشیه شهرها بوده است، گفت: در نهضت بزرگ مدرسه‌سازی توجه به مناطق روستایی و حاشیه شهرهای دارای سرانه دانش‌آموزی پایین در اولویت است و این روند در مدت باقی مانده از دولت سیزدهم با همت جدی‌تر ادامه خواهد یافت.

رشد 35 درصدی فضاهای آموزشی و پرورشی 

پرنیان از رشد 35 درصدی ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی در سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته 6768 فضای آموزشی و پرورشی با ظرفیت 31 هزار و 777 کلاس و چهار میلیون مترمربع زیربنا با ظرفیت 956 هزار و 310 دانش‌آموز تحویل شد.

وی بیان کرد: بیش از 60 درصد فضای تکمیلی در راستای تحقق عدالت آموزشی در حاشیه شهرها قرار دارد که البته به این معنا نیست که به مناطق غیرحاشیه‌ای و دوردست توجه نمی‌‌شود، اما عمده تمرکز در راستای عدالت آموزشی به مناطق حاشیه‌ای است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش از احداث 192 هنرستان در دولت سیزدهم با 1335 کلاس درس و کارگاه خبر داد و گفت: همچنین با رشد 50 درصدی، دو مرحله تجهیزات هنرستانی مزین به نام شهدا به بیش از 8500 کلاس درس با استفاده از ظرفیت‌های به روز شرکت‌های دانش بنیان ارسال شده و این نشان می‌دهد در دولت سیزدهم اهتمام جدی نسبت به ساختار فیزیکی مدارس کشور شده است.

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی، افزود: استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی حدود 10 هزار کلاس درس و تلاش برای استانداردسازی سامانه‌های تمام مدارس تا پایان دولت سیزدهم از دیگر برنامه‌ها است.

پرنیان، گفت: بهسازی و شاداب سازی حدود 70 هزار کلاس درس در طرح شاید عجمیان با مشارکت بیش از 15 هزار گروه جهادی انجام شده و این طرح به صورت ویژه ادامه می‌یابد و برای امسال نیز 110 هزار کلاس درس در دستور کار قرار دارد.

طراحی و ساخت 200 مدرسه هویت‌ساز بزرگ

وی افزود: امسال طراحی و ساخت 200 مدرسه هویت‌ساز بزرگ برای 1000 دانش‌آموز در مقاطع مختلف با رویکرد هویت بخشی و توجه به معماری ایرانی اسلامی، عدالت آموزشی تربیتی و تربیت در تمام ساحت‌ها در دستور کار قرار دارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، عنوان کرد: این برنامه نوین مدرسه‌سازی است که قرار است بخشی از مدارس با شاخصه‌های الگوی اسلامی در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد و تا پایان دولت در فرآیندهای پیش‌رو این تعداد افزایش خواهد یافت.

ساخت روزانه 8 مدرسه در کشور 

پرنیان با تأکید بر عدالت در ساختار فیزیکی و تجهیزات، گفت: در کشور روزانه به طور میانگین هشت مدرسه ساخته و تحویل می‌شود و تا پایان دولت سیزدهم برنامه و اهتمام ویژه نوسازی مدارس و قرارگاه عدالت آموزشی با دغدغه‌ها و نگاه وزیر تمرکز بر حواشی شهر و روستاها است. 

وی با اشاره به افزایش دو برابری مشارکت مجمع خیران نسبت به گذشته، بیان کرد: یکی از راه‌های افزایش مشارکت برگزاری این چنین برنامه‌ها در تمام استان‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما