شناسهٔ خبر: 66703283 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

شی و پوتین درباره جنگ اوکراین بیانیه دادند

ايسنا : دستیار رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین در جریان گفت‌وگوهای رو در رو، موضوع اوکراین را با جزئیات بسیار مورد بحث قرار دادند.

صاحب‌خبر -

یوری اوشاکوف، معاون پوتین به خبرنگار روسیا ۱ گفت: «با جزئیات زیاد، این جلسه در یک فرمت رو در رو بود.»

در همین حال هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، پکن به ایفای نقش سازنده در پیشبرد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین ادامه خواهد داد.

به گفته وی، رئیس جمهور شی و پوتین بار دیگر در اقامتگاه دولتی ژونگنانهای دیدار کردند و در مورد بحران اوکراین تبادل نظر عمیقی داشتند. چین به ایفای نقش سازنده در پیشبرد حل و فصل سیاسی بحران ادامه خواهد داد.

خبر مرتبط
پوتین و شی دیدار کردند

شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در جریان دیدار امروزشان در پکن روابط دوجانبه‌شان را به عنوان نیرویی ثبات‌زا در دنیای پر هرج و مرج توصیف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات چینی روز پنجشنبه در ایکس نوشته بود: پوتین در پکن گفت‌وگوهای گسترده‌ای با شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین انجام داد و در مورد طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با همکاری استراتژیک، شناسایی زمینه‌های کلیدی برای توسعه بیشتر روابط و همچنین تبادل نظر در مورد مبرم‌ترین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای گفتگو کرد.

خبر مرتبط
پوتین وارد پکن شد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اولین سفر رسمی خود پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور ساعتی پیش با هواپیمای اختصاصی خود وارد پکن شد.

خبر مرتبط
پوتین وارد پکن شد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اولین سفر رسمی خود پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور ساعتی پیش با هواپیمای اختصاصی خود وارد پکن شد.

در همین روز، مسکو و پکن بیانیه مشترکی را منتشر کردند. بعداً پوتین و شی در یک محیط غیررسمی در ژونگنانهای به گفتگوی رو در رو ادامه دادند.

نظر شما