شناسهٔ خبر: 66703239 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

نویسنده همدانی در گفت‌وگو با ایبنا:

«سرو خرامان» روایتگر زندگی زنی مظلوم در غبار پس از جنگ است

نویسنده همدانی کتاب «سرو خرامان» گفت: «سرو خرامان» برگرفته از زندگی واقعی زهرا، زنی زاده روستا و آوای بغرنج او پس از جنگ تحمیلی است.

صاحب‌خبر -

مریم قلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا با اشاره به چاپ دوم «سرو خرامان» اظهار کرد: این رمان جذاب و خواندنی ۲۵۰ صفحه‌ای برگرفته از زندگی واقعی زهرا، زنی زاده روستا و آوای بغرنج او است که سال‌ها شاهد اشک‌های شبانه‌اش بودم.

وی افزود: این کتاب مخاطب را در فراز و فرود داستان قرار داده و صبر و استقامت زهرا آنان را به وجود می‌آورد و به مخاطبان درس می‌دهد.

نویسنده کتاب «سرو خرامان» تصریح کرد: این کتاب راوی زندگی ۸۰ ساله زهرا است که پسر او در جنگ تحمیلی جانباز اعصاب و روان شد و متاسفانه نه تنها زندگی زهرا و پسرش تحت‌الشعاع این موضوع قرار گرفت، بلکه تا چند نسل از این خانواده با آثار جنگ همچنان دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با بیان اینکه جنگ یک کلمه است، عنوان کرد: عواقب جنگ هزاران هزار درد و سختی است؛ هدف من از تحریر این کتاب تنها رضای خداوند بود و از مخاطبان نیز می‌خوام که برای رضای خداوند خواننده زندگی زهرا باشند و آوای بغرنج زهرا را درک کنند.

قلیزاده ادامه داد: زهرا و فرزندش متاسفانه در طول این سال‌ها مورد قضاوت اطرافیان و اهالی منطقه قرار گرفتند و به فرزندش برچسب دیوانگی زدند، غافل از اینکه فرزند زهرا برای حفظ خاک این کشور از سلامت جسم خود گذشت و باز هم نامهربانی روزگار گریبان آنان را رها نکرد.

این نویسنده همدانی با بیان اینکه درد روح سخت‌تر از درد جسمانی است، اظهار کرد: وظیفه ملی و مذهبی خود می‌دانستم که صدای این زن مظلوم را در غبار پس از جنگ به گوش جهانیان برسانم؛ باید نسل جدید این کتاب‌ها را بخوانند تا صبوری و ایستادگی را همچون نسل پدران خود یاد بگیرند.

وی ادامه داد: نسل پس از پدران ما متاسفانه به بیدی میلرزند و به بادی می‌ترسند، بنابراین بهتر است که کتاب‌هایی که راوی قهرمانان دفاع مقدس هستند را بخوانند و حتی زنگی در مدارس به این کتاب‌ها اختصاص داده شود.

قلیزاده در پایان بیان کرد: «کمیل و حمیل»، «فرشته‌ها بردند»، «عشق شعله» و «خوش‌مقام» از جمله آثار بعدی من در زمینه روایت پابرجایی انقلاب اسلامی و خون مظلومان این راه است.

نظر شما