شناسهٔ خبر: 66703188 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آلوده شدن آب آشامیدنی چند منطقه در انگلیس

در مناطقی از انگلیس که انگل وارد شبکه آب آشامیدنی شده است بطری‌های آب میان شهروندان توزیع شده است و شرکت توزیع آب منطقه هم جریمه شده است.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون بی بی سی، شرکت توزیع آب در بخش جنوب غرب انگلیس اعلام کرد یک انگل عامل بیماری های عفونی وارد شبکه آب آشامیدنی مناطقی مانند بریکسهام، بوهای، کینگسویر، روزلند و شمال غرب پینتون شده است به همین علت از ساکنان این مناطق درخواست کرد قبل از مصرف آب آشامیدنی آن را بجوشانند.

<div id="video-display-embed-code_11122168"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4236397/11122168?width=600&height=350"></script></div>

اخیرا ابتلای حدود ۲۲ نفر از ساکنان این مناطق به بیماری عفونی موسوم به کریپتوسپوریدیوز تایید شد که یک بیماری عفونی مشترک میان انسان و حیوانات اهلی است و توسط یک انگل روده‌ای ایجاد می‌شود و علائم آن تب، اسهال و درد معده است.

همچنین گزارش شده است که در مناطق مذکور علائم بیماری مذکور در ۱۰۰ نفر دیگر از شهروندان انگلیس مشاهده شده است.

در مناطقی از انگلیس که انگل وارد شبکه آب آشامیدنی آنها شده است بطری‌های آب میان شهروندان توزیع شده است و شرکت توزیع آب منطقه هم جریمه شده است.

نظر شما