شناسهٔ خبر: 66702884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

یکم خرداد، روزِ لرستان شد

یکم خرداد، سالروز عملیات غرور آفرین «حاج عمران» به نام روز مقاومت مردم لرستان در تقویم ملی نام‌گذاری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، در جنگ تحمیلی جوانان این مرزوبوم به صحنه آمدند و با جان‌فشانی‌های خود فرهنگ ایثار و شهادت را نهادینه و از انقلاب اسلامی ایران محافظت کردند، آنان فرهنگ باارزشی را ترویج دادند که می‌تواند الگو و سرمشقی برای نسل‌های امروز و فردا باشد.

جوانان استان لرستان نیز همچون جوانان سراسر کشور در طول هشت سال جنگ تحمیلی حضور قدرتمند داشتند و بیش از شش هزار و ۳۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کردند.

یکی از عملیات‌های غرور آفرین دوران هشت ساله دفاع مقدس عملیات «حاج‌عمران» است که این عملیات تعداد زیادی شهید را به اسلام و انقلاب هدیه کرد تا از مرزهای کشور و ناموس ملت ایران در برابر دشمنان متجاوز دفاع کند.

در این عملیات نقش‌آفرینی رزمندگان لرستانی یکی از مهم‌ترین و موفقیت‌آمیزترین عملیات هشت سال دفاع مقدس را رقم زد و بار دیگر قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان ثابت کرد، اهمیت واقعه حاج عمران در دوم خرداد سال ۱۳۶۵‬ و آمار شهدای یگان ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در این عملیات به حدی بود که مقام معظم رهبری با صدور پیامی از رشادت‌های رزمندگان لرستان که ۳۰۰ شهید را در این عملیات تقدیم به انقلاب کرده بودند، تجلیل کردند.

با توجه به اهمیت این واقعه و با پیگیری‌های سردار نعمت‌الله باقری فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، ابوطالب شفقت استاندار و سایر مسئولان استان، یکم خرداد سالروز عملیات غرورآفرین حاج عمران در تقویم ملی به نام روز لرستان نام‌گذاری شد و در حاشیه یادواره شهدای حاج‌عمران با حضور سرلشکر رضایی از فرمانده هشت سال جنگ تحمیلی از پوستر این روز به نام روز مقاومت مردم لرستان رونمایی شد.

نظر شما