شناسهٔ خبر: 66702852 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی در استان کرمان

معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت: با توجه به اهمیت میراث فرهنگی در جامعه به ویژه حضور و مشارکت مردم، شعار ملی این هفته «میراث فرهنگی، مشارکت مردمی، مسئولیت اجتماعی» نامگذاری شده است.

صاحب‌خبر -

اعلام برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی در استان کرمان

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محسن موحدی در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی در استان کرمان افزود: با توجه به اهمیت میراث‌فرهنگی در تمامی سطوح جامعه به ویژه حضور و مشارکت مردم، شعار ملی این هفته «میراث‌فرهنگی، مشارکت‌مردمی، مسئولیت اجتماعی» نامگذاری شده و از ۲۹ اردیبهشت همزمان با روزجهانی موزه آغاز شد و تا ۴ خرداد ماه ادامه دارد.
معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت: این هفته فرصت بسیار مناسبی است که ما جایگاه واقعی میراث‌فرهنگی را در توسعه استان معرفی کنیم.
او ادامه داد: برنامه‌های متنوعی در این هفته با هدف افزایش سواد میراثی جامعه و آگاهی رسانی عمومی، ارتقاء هویت ملی و تقویت نشاط اجتماعی، مردمی‌سازی حفاظت از میراث فرهنگی و توسعه نقش جوامع محلی برگزار خواهد شد.
موحدی با اشاره به اینکه در هفته میراث فرهنگی ۷ روز هفته به تفکیک نامگذاری شده است گفت: شنبه ۲۹ اردیبهشت؛ روز موزه برای آموزش و پژوهش، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت؛ روز میراث فرهنگی، حقوق عامه، توسعه پایدار، دوشنبه ۳۱ اردیبهشت؛ روز میراث دینی، میراث رضوی، سه شنبه ۱ خرداد؛ روز میراث زنده، متضمن تاب‌آوری و سازگاری، چهارشنبه ۲ خرداد؛ روز میراث فرهنگی، الفبای زندگی پنج شنبه ۳ خرداد؛ روز میراث فرهنگی، همبستگی، اقتدار، جمعه ۴ خرداد؛ روز میراث دفاع مقدس به عنوان روز‌های هفته میراث فرهنگی اعلام شده است.
معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان اظهار کرد: بر اساس تقویم نام‌گذاری شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ۲۹ اردیبهشت تا ۴ خرداد برنامه‌هایی از جمله حضور کارشناسان در مدارس و نواختن زنگ میراث فرهنگی، رونمایی از اشیاء باستانی برگشتی از موزه ملی، افتتاح موزه مردم شناسی، نسخ خطی، نسخ قرآنی، رونمایی سند باغ شاهزاده ماهان، برپایی نمایشگاه عکس، افتتاح موزه رفسنجان، بازدید از موزه‌های ارتش و دفاع مقدس همراه با برنامه روایت گری، مراسم اهدای سنگ قبر تیمو به موزه سنگ گنبد جبلیه، نمایشگاه اتومبیل‌های کلاسیک از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در استان کرمان است.
او در ادامه گفت: ویژه برنامه هفته میراث‌فرهنگی در استان کرمان ۲۹ اردیبهشت همزمان با آغاز هفته میراث فرهنگی مراسم رونمایی از اشیاء باستانی برگشتی از موزه ملی در موزه باستان‌شناسی باغ هرندی با حضور استاندار، نمایندگان منتخب استان در مجلس و مسئولین استانی با اجرای برنامه‌های جانبی برگزار خواهد شد.
 موحدی در ادامه بیان کرد: حضور سعید شاهرخی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در برنامه گفتگوی ویژه خبری صدا و سیما کرمان، نشست با جامعه علمی و دانشگاهی و تقدیر از پیشکسوت‌ها واستادکاران میراث‌فرهنگی از دیگر پیش رویداد‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در هفته میراث فرهنگی است.

نظر شما