شناسهٔ خبر: 66702588 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

هدیه ۱۳۲ میلیارد دلاری برای اوکراین ؛ ۸۰۰ تانک و ۳۰ هزار پهپاد و ...

یک مقام نظامی روسیه در مقاله‌ای نوشت که ناتو از ابتدای آغاز جنگ اوکراین حجم گسترده‌ای از انواع سلاح‌ها از تانک تا سامانه‌های پدافند هوایی در اختیار کی‌یف قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «ایگور کوستیوکوف»، رئیس اداره کل ستاد مشترک روسیه (در جایگاه سرویس اطلاعات نظامی) در مقاله‌ای نوشت که ناتو حدود ۸۰۰ تانک و بیش از ۳۰ هزار هواپیمای بدون سرنشین به اوکراین داده است.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، او در مقاله‌ای با عنوان «فعالیت ناتو به عنوان بزرگترین منبع تهدید نظامی برای روسیه» که در مجله «ایده نظامی» توسط وزارت دفاع روسیه منتشر شده است، اشاره کرد که ناتو علاوه بر تانک و پهپاد، از فوریه ۲۰۲۲ (آغاز جنگ) بیش از ۳.۵ هزار خودروی زرهی، حدود ۱.۵ هزار توپ، حدود ۲۷۰ موشک انداز، ۱۳۰ هواپیما و بالگرد، بیش از ۲۵۰ سامانه پدافند هوایی و حدود ۲۹۰ هزار سامانه ضد تانک به ارتش اوکراین داده است.

وی افزود که ناتو بیش از ۱۳۲ میلیارد دلار برای این کمک‌ها هزینه کرده است که بیش از ۶۳ میلیارد دلار آن از سوی ایالات متحده آمریکا است.

کوستیوکوف تأکید کرد که ناتو توجه ویژه‌ای به ارائه سلاح‌های دوربرد و با دقت بالا به نیروهای اوکراینی برای ضربه زدن به سایت‌های مهم نظامی ارتش روسیه در عمق خاک این کشور می‌دهد.

وی در این زمینه یادآور شد که انگلیس، فرانسه و آمریکا موشک‌های Storm Shadow و SCALP با برد حدود ۶۵۰ کیلومتر و ATACMS با برد حدود ۳۰۰ کیلومتر را در اختیار اوکراین قرار داده‌اند.

رئیس اداره کل ستاد مشترک روسیه افزود: «فشار فزاینده‌ای بر اولاف شولز، صدراعظم آلمان برای تایید عرضه موشک‌های تاروس که برد آنها تا ۵۰۰ کیلومتر است، وجود دارد».

او همچنین نوشت که ناتو به زودی جنگنده‌های اف-۱۶ را در اختیار ارتش اوکراین قرار خواهد داد.

نظر شما