شناسهٔ خبر: 66702537 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

پیکر هشتمین قربانی سیل خراسان رضوی پیدا شد

بخشدار احمدآباد مشهد گفت: پیکر پیرمرد ۷۰ ساله اهل روستای "سرغایه" که دیروز گرفتار سیلاب شده بود، امروز در حوالی روستای حسن آباد توسط گروه‌های مردمی و با همکاری هلال احمر از میان گل و لای بیرون کشیده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مجید بیکی افزود: روستاهای محور حسن آباد به سرغایه و مسیر ارتباطی روستای سلطان آباد و راه‌های ارتباطی روستاهای رباط سفید، "پیوه ژن" و "بالندر" بواسطه سیلاب دیروز آسیب دیده‌اند اما بخش کشاورزی و قنوات و تعدادی منزل باغی متحمل بیشترین خسارت شده است.

وی گفت: به دلیل آب گرفتگی زیر گذر ریلی، راه ارتباطی روستای سلطان آباد مسدود شده است و شب گذشته به حدود ۳۰۰ نفر از اهالی منطقه در یکی دیگر از روستاها اسکان داده شد.

بخشدار احمدآباد بیان داشت: قطع برق چاه آب شهر ملک آباد برطرف شده و شکستگی خط انتقال آب به پنج روستای محور حسن آباد نیز در حال ترمیم است و فعلا مخازن روستاها با تانکر پر می شود لذا کمبود آبی در روستاهای یاد شده وجود ندارد.

بیکی بیشترین خسارات را مربوط به بخش کشاورزی منطقه عنوان کرد و گفت: به عنوان نمونه روستای سرغایه حدود ۱۵۰ باغ دارد که ۶۰ دستکم ۶۰ درصد آنها در جریان سیل دیروز آسیب دیده است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی امروز در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: شمار جانباختگان سیل چهارشنبه در این استان به هفت نفر افزایش یافته است که از این تعداد پنج نفر مربوط به مشهد و ۲ نفر نیز از روستاهای فریمان هستند.

سیدرضا عباسی نیشابوری افزود: سه نفر نیز مفقود هستند که یکی از آنها مربوط به روستای سرغایه بخش مرکزی است.

بخش احمدآباد شهرستان مشهد با ۴۰ هزار نفر جمعیت، متشکل از ۲ شهر ملک آباد و بینالود و ۴۲ روستای دارای دهیاری است.

شهرستان مشهد در قالب سه بخش مرکزی، رضویه و احمدآباد دارای چهار شهر مشهد، رضویه، بینالود و مُلک آباد حدود ۴۰۰ روستا و آبادی و چهار میلیون نفر جمعیت دارد.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی از روز، سه‌شنبه سامانه بارشی پرقدرتی کنونی در استان فعال گردید، این سامانه تا اوایل هفته آینده بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه، بارش تگرگ توام با وزش باد شدید و آبگرفتگی، رواناب و سیلاب را در پی دارد.

هواشناسی خراسان رضوی همچنین نسبت به بارش تگرگ، کاهش نسبی دما و امکان اختلال در سیستم حمل و نقل استان در این فاصله زمانی هشدار داده است.

برچسب‌ها:

نظر شما