شناسهٔ خبر: 66702526 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رقابت ۴ منتخب مجلس برای تصدی نائب رئیسی خانه ملت

رقابت برای تصاحب ۱۰ صندلی هیئت رئیسه مجلس کم و بیش ادامه دارد و باید دید که نمایندگان مجلس دوازدهم در نهایت به کدام یک از همکاران خود برای نشستن بر کرسی‌های هیئت‌ رئیسه به مدت یکسال اعتماد می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با توجه به نزدیک شدن به افتتاحیه مجلس دوازدهم که قرار است هفتم خرداد ماه برگزار شود، گمانه‌زنی‌ها پیرامون ترکیب مجلس آینده به ویژه تعداد فراکسیون‌های سیاسی برای دوره جدید در راهروهای مجلس داغ شده است.

خبرگزاری تسنیم در گزارشی که پیش از این منتشر کرده، برخی اخبار پشت پرده درباره رایزنی‌ بعضی منتخبان مجلس دوازدهم با سایر نمایندگان منتخب برای جلب نظر و رای آنها به منظور تصاحب صندلی‌های هیئت رئیسه را رسانه‌ای کرده است.

از جمله اینکه به نظر می‌رسد جو حاکم بر منتخبان مجلس دوازدهم حکایت از آن دارد که محمدباقر قالیباف شانس بیشتری نسبت به سایر رقبای خود برای تکیه مجدد بر صندلی ریاست مجلس دارد، چه آنکه به گفته یکی از منتخبان تاکنون 120 نفر از نمایندگانی که  حضور خود در فراکسیون اکثریت را قطعی کرده‌اند، موافق ریاست قالیباف بر مجلس هستند.

این منتخب مجلس دوازدهم که نخواست نامش فاش شود همچنین تأکید کرده است که از بین مابقی منتخبین، حدود 115 نفر که شامل 65 نفر از مستقلین و 50 نفر از اصلاح طلبان می‌شود نیز از میان گزینه‌های مطرح برای ریاست، تمایل زیادی به قالیباف دارند.

علاوه بر این یکی دیگر از منتخبین مجلس دوازدهم نیز در گفتگویی که با خبرنگار تسنیم داشته، اعلام کرده که علی نیکزاد طی رایزنی‌هایی که با سایر نامزدهای تصدی صندلی هیئت‌ رئیسه مجلس داشته، از تصمیم خود برای ریاست مجلس انصراف داده و گویا قرار است عزم خود را تصاحب صندلی نائب رئیسی مجلس جزم کند.

البته نیکزاد برای نائب رئیسی مجلس رقبای سرسختی را در کنار خود می‌بیند که از جمله آنها می‌توان به حسینعلی حاجی دلیگانی، عبدالرضا مصری و حمیدرضا حاجی‌بابایی اشاره کرد.

حاجی‌دلیگانی منتخب مردم شاهین شهر در گفت‌وگویی که با خبرنگار پارلمانی تسنیم داشت، تاکید کرد که طی رایزنی‌هایی که با سایر منتخبان مجلس داشته، تاکنون 250 نفر از منتخبان تمایل‌شان برای رای به نائب رئیسی او را اعلام کرده‌اند.

رقابت برای تصاحب 10 صندلی دیگر هیئت رئیسه مجلس نیز کم و بیش ادامه دارد و باید دید که نمایندگان مجلس دوازدهم در نهایت به کدام یک از همکاران خود برای نشستن بر کرسی‌های هیئت‌ رئیسه به مدت یکسال اعتماد می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما