شناسهٔ خبر: 66702458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خدمت‌رسانی امام جمعه اهل سنت گلستان به زائران امام رضا(ع)

مریم شریفی

امام جمعه خواجه نفس گمیشان خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) را افتخار و توفیق الهی دانست و گفت: بهمن ماه سال گذشته در موکب علی ابن موسی الرضا (ع) به زائران حضرت خدمات رسانی کردم.

صاحب‌خبر -

آخوند امانگلدی حنفی امام جمعه اهل سنت خواجه نفس گمیشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا(ع) اظهار کرد: امام رضا (ع) یک شخصیت محبوب در جهان است و در همه جای دنیا ایشان را با نام رضا می شناسند.

وی با اشاره به اینکه ترکمن های اهل سنت گلستان عشق و ارادت ویژه ای به امام رضا (ع) دارند، افزود: مردم ترکمن نام زیبای رضا، محمدرضا، امیررضا، علیرضا و مانند آن را برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند و با این روش ارادت خود را به ساحت امام نشان می‌دهند.

امام جمعه خواجه نفس ادامه داد: ترکمن های اهل سنت گلستان پیش از آنکه به سفر حج مشرف شوند، به زیارت امام رضا (ع) رفته تا ایشان را زیارت کرده و برای داشتن سفری سلامت و بی‌خطر دعا می‌کنند و زمانی که به مدینه النبی می‌روند سلام امام رضا (ع) را به جد بزرگوارش حضرت محمد(ص) می‌رسانند.

آخوند حنفی سیل مشتاقان امام رضا (ع) که از شهرهای دور و نزدیک برای زیارت می‌آیند را نشانه محبوبیت و بزرگی شخصیت امام رضا (ع) دانست و تصریح کرد: زوج های جوان ترکمن در اولین سفر خود پس از ازدواج به زیارت قزل امام رفته و برای تداوم و خوشبختی خود در محضر امام رئوف دعا می‌کنند.

وی با تاکید اینکه خدمت به امام رضا (ع) و زائران آن حضرت را یک افتخار بزرگ می دانم، گفت: بهمن ماه ۱۴۰۲ این توفیق را داشتم که خادم افتخاری امام رضا(ع) باشم و در «موکب علی ابن موسی الرضا (ع)» به زائران خدمت رسانی کردم.

انتهای پیام

نظر شما