شناسهٔ خبر: 66702053 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌جمعی ۱۰ مدیر یک استان + جزئیات

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: طبق ارزیابی‌های انجام شده پیش از سفر استانی به مازندران برکناری ۱۰ نفر از مدیران ناکارآمد این استان پیشنهاد داده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن منصوری شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری مازندران با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: ارزیابی عملکرد مدیران یکی از برنامه‌های مد نظر است که ما در سفرهای استانی پیش از سفر و حین سفر انجام می‌دهیم.

وی افزود: با بررسی‌هایی که از مسیرهای مختلف توسط دستگاه‌های اجرایی، حوزه‌های نظارتی ریاست جمهوری و مشورت با استاندار انجام شد، پیشنهاد ما به رئیس‌جمهور این است که دست‌کم ۱۰ نفر از مدیران استانی جای خودشان را به مدیران تازه‌نفس بدهند تا بتوانیم برای حوزه‌های اجرایی این استان گام بلندی در مسیر خدمت به مردم برداریم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به مازندران ۱۱۷ مصوبه را با اعتبار بیش از ۱۵۷ هزار میلیارد ریال پیشنهاد دادیم که امیدواریم با ورود این اعتبارات به مازندران، اتفاقات خوبی را در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی شاهد باشیم.

منصوری تصریح کرد: مسئله مولدسازی با توجه به ارزش زمین‌های این منطقه باید نقطه قوت مازندران باشد.

وی به تکمیل عملیات اجرایی بیمارستان تنکابن نیز اشاره کرد و افزود: با تکمیل بیمارستان تنکابن که در مرحله تجهیز است در استان مازندران بیش از هزار تخت بیمارستانی به بهره برداری می‌رسد.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری به مازندران سفر کرد و با استقبال نمایندگان ارشد استان از جمله آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندرن، استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس وارد مازندران شد.

در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور برخی چهره‌های شاخص ورزشی، فرهنگی و هنری از جمله محمدرضا اسحاقی هنرمند برجسته موسیقی، حسن یزدانی چهره نامدار کشتی و سپیده بابایی عضو تیم ملی کشتی آلیش حضور داشتند.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

نظر شما