شناسهٔ خبر: 66701912 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

علیرضابیگی: رقابت در خانواده اصولگرایان به حساس‌ترین سطح خودش رسیده است

افشاگری های حساب شده یاران قالیباف و رائفی پور در شب انتخابات /نمایندگانی که خودرو شاسی بلند گرفتند به مجلس دوازدهم رفتند

نماینده افشاگر شاسی‌بلند گیت می‌گوید: بنده به عنوان یک نماینده نشان دادم که سطح اطلاعاتم می‌تواند ریز و دقیقی باشد کما اینکه در موضوع ماشین‌های شاسی بلند توانستم دسترسی‌ها را نشان دهم اما عملاً دسترسی به اطلاعات برای یک نماینده متعارف به سادگی امکان‌پذیر نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «افشاگری در خانواده اصولگرایان به حساس‌ترین سطح حد خود رسیده است.» این عبارتی است که احمد علیرضا بیگی، نماینده مجلس یازدهم در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین در واکنش به افشاگری‎های اخیر بین دو طیف قالیباف و رائفی‌پور به کار می‌برد.

او درباره دسترسی به اطلاعات مسئولین به ویژه نمایندگان می‌گوید دسترسی به اطلاعات حتی برای یک نماینده متعارف به سادگی امکان‌پذیر نیست.

وی با انتقاد از روند رخ داده در جریان اصولگرا که بخاطر نبود رقیب نیز شدت گرفته است، می گوید؛«افشاگری آن هم قبل از انتخابات حساب شده است چراکه در این شرایط طرف مقابل فرصتی برای پاسخ دادن و برطرف کردن ابهامات ندارد، لذا این رفتارها بر روی انتخابات تاثیرگذار است.»

علیرضابیگی در قسمت پایانی این گفتگو به توئیت قربان‌زاده اشاره می‌کند و ضمن تأیید جلسه ناهار خصوصی با او می‌گوید که فقط تلاش کرده قربان‌زاده را نسبت به تخلفات صورت گرفته در شرکت ایرتور آگاه کند و مواردی از قبیل اینکه برکناری او از ریاست سازمان خصوصی به خواست علیرضا بیگی صورت گرفته را رد می‌کند.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با احمد علیرضابیگی، نماینده مجلس شورای اسلامی را می‌خوانید:

****

*آقای علیرضابیگی! در ایام انتخاباتی اخیر شاهد برخی افشاگری ها بودیم حتی چند ساعت مانده به انتخابات، آن روند هنوز هم این روزها ادامه دارد، تحلیل شما از اتفاقاتی که این روزها در جریان اصولگرا درحال وقوع است چیست؟

رفتار افشاکنندگان را باید در غیاب رقبای اصلی انتخاباتی که عملاً در انتخابات حضور ندارند و امروز هم این رقابت در خانواده اصولگرایان به حساس‌ترین سطح خودش رسیده، تحلیل کرد. در هر صورت افشاکنندگان از هر سند و مدرکی که رقیب را از حداقلی محروم کند و خود را موجه‌تر از دیگری نشان دهد، استفاده می‌کنند و این کار عجیبی است.

مهندسی انتخابات امروز به صورت آرای سلبی خود را نشان داد

فعلاً رقیب نیست در حالی که رقیب می‌توانست منجر به انسجام اصولگرایان شود، اما الان رقیب دیگر موجود نیست، لذا نبودن رقیب سبب شده که اختلافات درون جناحی و درون گروهی بیشتر خودش را نشان دهد و هر طرفی سعی می‌کرد با توجه به دسترسی‌هایی که در اختیار دارد، اشتباهات طرف مقابل را اشاره کند و رأی حداقلی دور دوم انتخابات را به سبد خودشان بریزند.

آنچه اتفاق افتاده دعوای درون جناحی است. البته مهندسی انتخابات هم که از گذشته متداول بوده امروز به صورت آرای سلبی خود را نشان داده است.

*مثلا سطح دسترسی شما به اطلاعات به اندازه‌ای است که بتوانید پرینت حساب بانکی و یا اطلاعات شخصی افراد را بگیرید؟

بنده به عنوان یک نماینده نشان دادم که سطح اطلاعاتم می‌تواند ریز و دقیق باشد کما اینکه در موضوع خودروهای شاسی بلند توانستم دسترسی‌ها را نشان دهم اما عملاً دسترسی به اطلاعات برای یک نماینده متعارف به سادگی امکان‌پذیر نیست.

*یعنی به دلیل افشاگری که انجام دادید منابع اطلاعاتی با شما همکاری کردند؟

خیر، بنده به واسطه اینکه مدتی رئیس پلیس راهنمایی کشور بودم لذا درباره مجاری مربوط به ترخیص خودرو از پارکینگ بهمن موتور، شماره‌گذاری آنها و موضوعاتی از این قبیل توجیه بودم و بعد هم توانستم قرارداد مربوطه را بدست بیاورم و اسامی افرادی که ۴۷ دستگاه خودروی شاسی بلند دریافت کردند را مشخص کنم و تا الان کسی نتوانسته مدارک ارائه شده درباره شاسی بلندها مخصوصاً افشای آن دو دختری که ارکان اصلی شرکت رادین مبین غرب را تشکیل می‌دادند، اما در واقعیت در حال چوپانی بودند، ولی در عین حال طرف قرارداد با شرکت بهمن موتور شده بودند، دسترسی به اطلاعات به سادگی نبود اما این اطلاعات به دست آمدند، نکته قابل توجه این است که نماینده نمی‌تواند به این سطح از اطلاعات دسترسی داشته باشد.

نمایندگانی که شاسی بلند گرفتند به مجلس دوازدهم رفتند

*هیچ‌وقت به صورت رسمی اسامی نمایندگانی که شاسی بلند گرفته بودند، منتشر نشد، آیا نمایندگانی که شاسی بلند دریافت کردند به مجلس راه پیدا کردند؟

بله، در حقیقت دریافت شاسی بلند مانع تایید صلاحیت آنها نشد.

*افشاگری آن هم ساعاتی قبل از انتخابات، چه تأثیری بر سلامت انتخابات می‌گذارد؟

افشاگری آن هم قبل از انتخابات حساب شده است چراکه در این شرایط طرف مقابل فرصتی برای پاسخ دادن و برطرف کردن ابهامات ندارد، لذا این رفتارها بر روی انتخابات تاثیرگذار است.

روزگاری همه قضیه واگذاری شاسی بلند به نمایندگان را رد می‌کردند اما حالا...

*پیش بینی می کنید، دعواها و افشاگری‌های قبل از انتخابات به مجلس دوازدهم هم راه پیدا می‌کند؟

حتماً، کما اینکه همین ماجرای شاسی بلندها که روزگاری همه آن را نفی و انکار می‌کردند، حالا علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس می‌گوید که تعدادی از نمایندگان ۴ تا ۴ تا شاسی بلند دریافت کردند. البته سلیمی وقتی که در هیئت رئیسه بود در مورد شاسی بلندها طرف خطاب بنده قرار گرفت، چنانچه گفتم آقای هیئت رئیسه مجلس واگذاری شاسی بلندها چه نسبتی با استیضاح دارند؟ چرا صدای کسی در نمی‌آید؟ الان در دعوا علیه خودشان پته یکدیگر را روی آب می‌ریزند.

*اخیراً حسین قربان‌زاده توئیتی علیه شما زده و نوشته آقای بیگی نماینده تبریز، ۷ آذر ۱۴۰۰ بنده را در دفتر خودشان در خ پاسداران تهران دعوت کردند و با نهار مفصلی پذیرایی کردند و در ضمن از من خواستند که شرکت ایران ایرتور (موفق ترین خصوصی سازی یک دهه اخیر) را پس بگیرم، این ادعای قربان‌زاده تا چه اندازه نزدیک به واقعیت است؟

قربان‌زاده در مناظره‌ای سابق بر این داشته بسیار آسیب دید، در حقیقت وقتی بنده از او پرسیدم که شما به عنوان رئیس سازمان خصوصی‌سازی که واگذاری ۹ هزار زمین دولتی را به شما محول کردند، آیا در طول عمر خود یک آپارتمان فروختی که الان ۹ هزار ملک با این ارزش را بفروشی؟ البته از بین افرادی که قالیباف از میدان تره‌بار، تاکسیرانی، شهرداری، بهشت زهرا و تاکسیرانی آورده، شما فرهیخته‌ترین هستید، اما ریاست سازمان خصوصی‌سازی برای شما زیادی است.

در واکنش به این صحبت‌های بنده قربان‌زاده مناظره را ترک کرد. قربان‌زاده الان می‌گوید علیرضابیگی به این دلیل در مناظره با بنده برخورد کرد، ناشی از این است که بنده خواسته علیرضابیگی در مورد واگذاری ایرتور اجابت نکردم، اگر خواست او را اجابت می‌کردم الان رئیس سازمان خصوصی‌سازی بودم، یعنی معتقد است که بنده او را از ریاست سازمان خصوصی‌سازی برداشتم.

ناراحتی قربان‌زاده از من طبیعی است

*در آن جلسه ناهار آیا شما چنین درخواستی از قربان‌زاده در مورد شرکت ایرتور کردید؟

خیر، بنده درباره پرونده خصوصی‌سازی یدطولایی دارم، همه واگذاری‎هایی که صورت گرفته و باطل شده نظیر ماشین‌سازی تبریز، هپکوی اراک و کشت و صنعت هفت تپه، که واگذاری آنها ابطال شده از جمله پرونده‌هایی بودند که بنده روی آنها کار کردم، در موردایرتور هم وضعیت به همین ترتیب است، پرونده جاری است که واگذاری آن را پیگیری می‌کنم و این پرونده نزد مقام قضائی مطرح است.

لکن سازمان خصوصی‌سازی که علی‌القاعده باید مقید به قانون و حفاظت از بیت‌المال باشد، در مقام دفاع از این واگذاری بلاحق برآمده که طبیعتاً در برملا شدن ماهیت قربان‌زاده بیشتر می‌تواند به ما کمک کند، کما اینکه بعد از مناظره مذکور قربان‌زاده از آن مسئولیت برکنار شد و طبیعی است که قدری ناراحت است.

قربان‌زاده ادعایی کرده که مرغ پخته هم خنده‌اش می‌گیرد

*بنابراین شما جلسه ناهار و پیشنهاد پس‌گیری شرکت ایرتور را رد می‌کنید؟

خیر، جلسه ناهار به این ترتیب بود که قربان‌زاده به تازگی قبول مسئولیت کرده بود، از این‌رو خواستم او را نسبت به ابعاد واگذاری پرتخلف شرکت ایرتور توجیه کنم، مخصوصاً جلسه مزایده‌ای که برای این شرکت واگذر شده، باطل بوده است.

البته قبل از مسئولیت قربان‌زاده این واگذاری اتفاق افتاده و بر همین مبنا هم بنده از طریق دستگاه قضائی تخلفات این واگذاری را دنبال می‌کنم. تلاش بنده این بود که قربان‌زاده را نسبت به ابعاد مختلف واگذاری شرکت ایرتور توجیه کنم اما او می‌گوید که جواب رد داده و بعد هم از مسئولیتی که داشته برکنار شده است. یعنی من توانستم به واسطه اینکه قربان‌زاده به بنده جواب رد داده، او را از این مسئولیت برکنار کنم. این ادعایی است که مرغ پخته هم خنده‌اش می‌گیرد. (با خنده)

نتوانستم در مرحله دوم انتخابات مجلس شرکت کنم

*در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شرکت کردید؟

به دلیل اینکه مرحله اول در حوزه انتخابیه دزفول رأی دادم و انتخابات در این حوزه به مرحله دوم نرسید، دیگر نتوانستم در انتخابات مرحله دوم شرکت کنم.

۲۷۲۱۱

نظر شما