شناسهٔ خبر: 66701774 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حزب الله گران قیمت ترین بالن جاسوسی جهان را منهدم کرد

حزب الله لبنان با اشاره به اینکه این بالن در نوع خود بزرگ‌ترین، پیشرفته‌ترین و گران قیمت‌ترین در جهان بوده است، نصب و راه‌اندازی آن را ۱.۲ میلیارد دلار برآورد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما شبکه تلویزیونی المنار تصاویری از عملیات مقاومت اسلامی لبنان در هدف قرار دادن بالن راهبردی Sky Dew در پایگاه ایلانیه در شمال فلسطین اشغالی منتشر کرد.

<div id="video-display-embed-code_11121783"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4236303/11121783?width=600&height=350"></script></div>

حزب‌الله با پهپاد مرصاد-۱ (ابابیل-T ایران) به محل استقرار بالن نظارتی Sky Dew صهیونیست‌ها در عمق ۳۲ کیلومتری مرز حمله کرد.

<div id="video-display-embed-code_11121800"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4236303/11121800?width=600&height=350"></script></div>

بر اساس اطلاعات منتشر شده حزب الله این بالن که در نوع خود بزرگ‌ترین و گران قیمت‌ترین در جهان بوده است دارای سه لایه پدافندی شامل گنبد آهنین، فلاخن داوود و سامانه پیکان بوده که هر سه لایه پدافندی برای هدف قرار دادن پهپاد‌های حزب‌الله ناکام ماندند.

انهدام بزرگترین و گران قیمت ترین بالن جاسوسی جهان

حزب الله لبنان نصب و راه‌اندازی آن را ۱.۲ میلیارد دلار برآورد کرد.

حزب الله گران قیمت ترین بالن جاسوسی جهان را منهدم کرد

این بالن با ده‌ها دوربین ویژه، رایانه‌های کوچک و دستگاه‌های رادار بزرگ، ۱۱۷ متر طول و چندین هزار کیلوگرم وزن دارد. «شبنم آسمان» کار مشترک تل آویو و واشنگتن بود.

انهدام بزرگترین و گران قیمت ترین بالن جاسوسی جهان

برای راه اندازی این بالن تیم های ویژه آمریکا به فلسطین اشغالی آمدند تا ابزارهای جاسوسی را داخل آن جا دهند و در زمان مناسب در منطقه مثلث مرزی با لبنان، سوریه و اردن برای گشت‌زنی به مسافت صدها کیلومتر در عمق قلمرو این کشورها به پرواز درآورند.

حزب الله گران قیمت ترین بالن جاسوسی جهان را منهدم کرد

نظر شما