شناسهٔ خبر: 66701425 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گفت‌و‌گوی تلفنی دبیرکل حزب‌الله عراق با اسماعیل هنیه

«ابو حسین الحمیداوی» دبیرکل حزب‌الله عراق در یک تماس تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت‌و‌گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ابوحسین الحمیداوی دبیرکل کتائب حزب الله عراق در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در خصوص آخرین تحولات مربوط به جنگ غزه با او گفت‌وگو کرد.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، الحمیداوی در این تماس تلفنی به هنیه گفت: «ملت و مقاومت عراق مدیون شما هستند، درد دارند و احساس شرمندگی می‌کنند، چرا که در گذشته نتوانسته‌اند بیش از این [در راه کمک به غزه] ارائه دهند».

او افزود:‌ «غزه الگویی را ارائه کرد که جایی برای بهانه‌تراشی در خصوص نبود امکانات و ضعف باقی نگذاشت و ساز و کاری برای اقدام مستضعفین در مقابل مستکبران پیش روی همه گذاشت».

الحمیداوی با بیان اینکه عراق وارد میدان مبارزه با رژیم صهیونیستی شده است، گفت: «از برکات طوفان الاقصی یکی این بود که در مدت کمی عراق را به میدان مبارزه اسلامی-عربی در مقابل صهیونیستم باز گرداند».

دبیرکل کتائب حزب الله عراق تأکید کرد:‌ «به شما وعده می‌دهیم که مقاومت اسلامی [عراق] از هیچ تلاشی با جان و مال خود برای یاری برادرانمان در فلسطین دریغ نخواهد کرد».

8 روز پیش نیز هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح عراق طی یک تماس تلفنی با اسماعیل هنیه به گفت‌وگو پرداخت. مقاومت اسلامی عراق از زمان آغاز جنگ غزه با جدیت وارد میدان شده و تاکنون دهها بار مواضع مختلف ارتش اشغالگر اسرائیل را از جولان در شمال تا ایلات در جنوب را با موشک و پهپاد مورد هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

نظر شما