شناسهٔ خبر: 66701397 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

حضور مؤثر و جدی مردم لازمه تحقق تمدن نوین اسلامی است

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - معاون راهبردی بنیاد هدایت گفت: راه جدی تحقق تمدن نوین اسلامی، پای‌کار بودن مردم و حضور مؤثر و جدی مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام امید محلاتی روز پنجشنبه در نشست «پیشرفت محله با جهاد تبیین» ویژه کنشگران مسجدی و امامان محلات هدف لرستان، در سخنانی با اشاره به اینکه رهبر فرزانه و حکیم انقلاب راهکار و راه‌حل مسائل و تهدیدها را در جهاد تبیین می‌بینند، اظهار کرد: جهاد تبیین نرم‌افزار و فناوری و سلاحی است که با استفاده از آن می‌توانیم تمام مشکلات را حل کنیم.

پیشرفت در منطق اسلام همه‌جانبه است

وی با طرح این سوال که آیا با فناوری جهاد تبیین می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم؟ مسائل اقتصادی را حل کنیم و برای مشکلات معیشتی و اقتصادی راهکار ارائه دهیم؟ تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در مقابل الگوی توسعه غربی، ادبیات پیشرفت را مطرح کردند؛ شاخصه‌ها و مؤلفه‌هایی را هم برای آن تعریف می‌کنند.

معاون راهبردی بنیاد هدایت، افزود: اولاً پیشرفت در منطق اسلام همه‌جانبه است، یعنی هم به پیشرفت دنیا اشاره دارد هم پیشرفت اخروی، درحالی‌که منطق توسعه غربی تنها توسعه دنیوی را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام محلاتی، یادآور شد: شاخصه‌هایی مثل امید، عزت ملی، عزم افراد و جامعه، پیشرفت معنوی، پیشرفت نظامی، اقتصادی و … در این الگوی پیشرفت اسلامی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب می‌فرمایند تمدن نوین اسلامی که باید ایجاد کنیم مقدمه سازی برای ظهور است، افزود: در چهل‌ساله دوم انقلاب حرکت به‌سوی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است.

جمهوری اسلامی به دنبال تحقق تمدن نوین اسلامی است

معاون راهبردی بنیاد هدایت در ادامه سخنان خود به تشریح مفهوم جهاد تبیین پرداخت و گفت: جهاد جدوجهد می‌خواهد، تلاش می‌خواهد، نمی‌توان زندگی معمولی را داشت و بعد بگوییم جهاد می‌کنم.

حجت‌الاسلام محلاتی با بیان اینکه جهاد یعنی دست شستن از زندگی عادی و معمولی، جهاد تلاش فراگیر لازم دارد، تصریح کرد: یک‌وقت راه جهاد این بود که لباس رزم بپوشی؛ اما الان راهش این است که اگر لازم است از عمر و وقت و مال خود بگذری و اتفاقاً به میزان گذشت خود جهاد انجام می‌دهید.

وی تأکید کرد: جهاد جایی معنی دارد که دشمن دارد حمله می‌کند و فشار می‌آورد؛ یعنی دقیقاً باید دشمن‌شناسی کنید و آن جایی که دشمن هجمه وارد می‌کند جایی است که جهاد معنی پیدا می‌کند، مانور دادن در زمین خالی جهاد نیست.

معاون راهبردی بنیاد هدایت در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه طرح کلان دشمن را باید شناخت، در جزئیات هم دقیقاً باید بدانید دشمن چه مسیری را پی گرفته است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحقق نظم نوینی است که تمدن نوین اسلامی را محقق می‌کند که مقدمه‌ساز ظهور است.

حرکت تمدنی با حضور و نقش جدی مردم اتفاق می‌افتد

حجت‌الاسلام محلاتی با بیان اینکه طرح کلان دشمن دقیقاً مقابله با طرح کلان جمهوری اسلامی ایران یعنی ساخت تمدن نوین اسلامی است، تصریح کرد: راه جدی تحقق طرح کلان جمهوری اسلامی ایران پای‌کار بودن مردم است، با نقش جدی و مؤثر مردم این اتفاق می‌افتد و این یک راهبرد جدی است.

وی با تأکید بر اینکه این حرکت تمدنی با حضور و نقش جدی مردم اتفاق می‌افتد، یادآور شد: دراین‌رابطه دشمن هم تلاش می‌کند نقش و حضور مردم را کم‌رنگ کند.

معاون راهبردی بنیاد هدایت به ارائه مفهوم «تبیین» پرداخت و گفت: «تبیین» آن رسالتی است که همه انبیای الهی نسبت به آن مأمور بودند، یعنی توضیح و روشنگری و آگاهی‌بخشی، یعنی تغییردادن مبدا فکر مردم.

حجت‌الاسلام محلاتی، تصریح کرد: «تبیین» یعنی کاری که همه انبیای الهی نسبت به آن مأمور بودند و نگرش انسان را به عالم هستی تغییر می‌دادند، جنس تبیین این است.

برچسب‌ها:

نظر شما